Strålande! + Den svarta staden
Ni har ju massor av kanonidéer. Indiska alver som kittlar fantasin med sin estetik och natten och dagens stad... och krank med ett hårt visuellt samberättarspel! Kickass. Ni är så fina allihopa.
<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="black">/images/hr.gif</td></tr></table>
För egen del så råkade jag lyssna igenom en platta idag som jag lämnar onämnd. Utifrån den fick jag för säkert tre år sen en idé om en stor svart stad. Inte i den fantasymässiga tappningen dock, nej här är det fråga om olja och kol. Sot på rutorna och skitiga gator. Skådeplatsen är en väldigt stad som inte egentligen benämns på nåt särskilt sätt men av uppenbarliga anledning väl skulle kunna kallas den svarta staden helt enkelt.
I denna stad så drabbar gäng som Skorpionerna och Råttorna ihop. Skorpionerna är snarast dieselraggare med tunga hårdstajlade fordon, tatueringar och smörjfett i håret. Råttorna å sin sida, de tar sig fram i stadens alla underliga kamrar och vrår, bygger sina egna prylar av skräp och använder list där Skorpionerna skulle använda råstyrka.
Så vad är grejen då? Jo. Grejen är att rollpesonerna vore tredje generationens innvånare. Eller ska jag säga tredje generationens fångar? Hela staden ligger nämligen under jord och var ursprungligen en straffkoloni i princip. Den första generationens fångar insåg att hoppet var ute och beslöt sig helt enkelt för att inte berätta för sina efterföljande hur saker och ting ligger till.
Mat och råvaror som kol och olja forslas in till staden automatiskt. Ibland kommer det ävan med lite annat som skräp från ovan vilket olika typer kan dra nytta av.
På det hela taget nån slags kamp-för-frihet-kampanj skulle jag tro. Start i gängkonflikter och vardagsliv och vidare mot en kamp för att komma till ytan efte att nån "åldring" motvilligt berättat hur det ligger till. Hur ytan ser ut har jag dock aldrig tänkt på... nån slags nära framtid skulle jag tro.