Varulv Avgångsklassen - spelet är slut

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Octagonal smiter ut bakvägen, men skollagen ger ju som bekant rektor möjlighet att skriva ut en elev även utan samtycke!

Biobonker är ganska nöjd, går säkert att snacka bort läget med Sidds och Anderssons föräldrar, huvudsaken är ju att ligisterna är borta OCH när man lite närmare kikar i betygsprognoserna ser det ut som att examensgraden och den genomsnittliga betygspoängen ÖKAR efter att Vimes och Octagonal tas bort. Win-Win så att säga tänker rektorn och går på AW med rosévin och gamla anekdoter.

Byn har vunnit
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag ska skriva mer imorgon! Men några snabba puckar:
1. Byn var grym som fan R2 (Basse, Impetigo och Anthrox! Stjärnor!)
2. Jag var en trallare, sorry Octa!
3. AW:n var en scum tell, men inte exakt som ni trodde
4. Kan jag snälla få vara bybo nästa spel?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
5. Byn var nog gynnad av spelupplägget, men hade inte vunnit om de inte spelat bra, och vi (ffa jag) hade tabbat oss lite
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag tror att jag klantade till det för ulvarna genom min pajasaktiga tidshållning. Skyller på att jag hade ont om tid och att @Anthrox kommentar om den 10:e fick mig att agera INNAN jag läst mitt eget startinlägg igen - det tar jag med mig in i evigheten som en idiotgrej.

Det gick också för snabbt när jag i den allmänna tråden meddelade att @Sidd cykel var luftad, tänkte inte på vilka konsekvenser det skulle få.
@Impetigo skrev om Ad-hoc vilket alltså inte var sant för det var EFTER jag som SL redan outat ett stretchgoal.
 
Last edited:

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Och verkligen hatten av Anthrox, Impetigo och Basenanji. Så jäkla bra spelat!

Och jag tycker att ni också körde på som tusan Vimes och Octagonal.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det var kul men stressande. R1 gick väl typ allt vägen och kändes hur bra som helst. R2 blev det totalt motsatta. Skönt att det är över. 😅

Väldigt bra spelat av byn i R2 applåder där. Framförallt Impetigo som gjorde slarvsylta av stackars mig.

Tack till Vimes också! Kändes som att vi hade det, gick ju hur bra som helst tills du stack iväg på AWn och jag försökte styra skeppet själv. Tog inte många inlägg innan matros Octa styrde skeppet på grund:LOL:
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
MItt originalupplägg var att alla skulle vara ligister, fick inte ihop det på nåt bra sätt.
Jag ville ha ett gäng med förmågor som var lite sådär lagom osäkra, med facit i hand (pun intended) borde även luftaren så klart varit ligist/plugghäst min tanke fluffmässigt var att det kunde motiveras med att det var lite konkurrens om de högsta betygen.

I måndags satt jag fast i trafiken och missade spelstart, det kan jag leva med men lallandet med längden på R1 är bara dåligt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det sega är att vi hade vunnit en omröstning i R2 om vi slängt in första rösten. Upptäckte inte det förens det var för sent så blev ju inte lite besviken på mig själv där kan jag säga.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag och jag insåg lite sent att jag bara borde pingat de jag litade på att rundan börjat xD men snäll som jag är pingade jag alla...
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Det sega är att vi hade vunnit en omröstning i R2 om vi slängt in första rösten. Upptäckte inte det förens det var för sent så blev ju inte lite besviken på mig själv där kan jag säga.
Det innebar ju dock att du hade en riktigt snygg out att gröna dig själv. SOM JAG GICK PÅ. Men säg inget högt till de andra, jag var inställd mot R3 på att det var Fjodor som var andra ulven.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Sen tänker jag att #inloggad-gate är ett potentiellt problem för alla ulvspel.
Det var först nu jag ändrade mina inställningar för att ingen skulle kunna sniffa upp ulvarna genom min aktivitet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Sen tänker jag att #inloggad-gate är ett potentiellt problem för alla ulvspel.
Det var först nu jag ändrade mina inställningar för att ingen skulle kunna sniffa upp ulvarna genom min aktivitet.
Ja, jag kände mig rätt smutsig som föreslog det. Jag tror det blir generellt roligare spel om bara alla stänger av den grejen helt inför ett spel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ja, jag kände mig rätt smutsig som föreslog det. Jag tror det blir generellt roligare spel om bara alla stänger av den grejen helt inför ett spel.
Klantigt av mig att stänga av. Helt mitt fel som blev lite för desperat så försökte göra allt för att gröna mig men var mest desperat och grävde sakta min egen grav.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar för roligt spel med många luriga förmågor.
Undrar om inte just det här med alla förmågor som bybor kan gröna sig med just blev väldigt svårt att försvara sig mot för ulvarna.

Själv blev det en rejält slätstruken insatts denna gång då jag inte va med alls när det startade mån fm och famlade hejdlös vilse med stressigt avslut av R1 sittandes i bilen. Kändes faktiskt bara bra att få kliva av efter en runda. Tror det var lika så bra för byn att få ut mig ur ekvationen denna gång då jag inte hade nån powerroll att luta mig mot.

Jag gjorde alltså vad som förväntades och tar åt mig hela vinsten genom att slugt se till att inte störa byn mer än 1 runda.
Det ska ni nog vara redigt glada över.

Jag tycker Impetigo redan nu ska få priset som årets Bybo.
Även denna gång knäckte han ut systemet och med den pondusen i posterna hängde alla bara på (gissar att de flesta faktiskt (som iaf jag) till en början inte riktigt hängde med i tankegångarna. Jag känner att ska jag arra ett spel med Impetigo med så blir det utan förmågor alls.

Efter förra spelet skrev jag att jag ville vara på samma lag som Impetigo så härmed ett stort tack till Bb7 som fixade det👍

Tackar alla deltagare, förlåt och strålande arrat @BiobunkerVII

/Daniel
 
Top