Varulv Avgångsklassen - anmälan

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Avgångsklassen
SA20 är skolans problemklass, mentorn är sjukskriven, matte-Lennart knaprar tramadol mellan lektionerna och samhällsmajjen sitter och gråter i kopieringsrummet. Den enda som haft lite pli på klassen är tyskläraren.
Skolans uppgift är som sig bör att skola arbetskraften och efter fredagens händelse när klassens ljus, Josabeth, spolades i toaletten på tredje våningen är måttet rågat. Hennes föräldrar hotar med att byta till en annan skola! Oh hemska tanke, rektorn ser examensgraden sjunka och den genomsnittliga betygspoängen likt Josabeths huvud försvinna ner i toaletten.
Något måste ske! De skyldiga måste hittas och skrivas ut från skolan! Problemet är att rektorn inte vet vilka som är plugghästar och vilka som är ligister.
Så låg landet i mars och så idag mitt i tjänstefördelning och budgetuppföljning:

“*host* ehhh..ursäkta rektorn”
Bonker tittar upp från den knallröda budgetprognosen “öhh ja Britt-Marie?”
“Du kanske borde sätta dig ner…..” hon ler försiktigt och skruvar lite på sig.
Magkatarren påminner om sin existens och för tredje gången idag förbannar Bonker kommunen för deras Tobaksfria arbetstid. “Jaha, vad är det som har hänt?”
“Måns i ES22s mamma ringde precis, de har tydligen gjort ett kalsongryck på Måns i matsalen, och ett ganska kraftigt ryck vad jag förstod”
“Men vad i hela frid….”
“Hon hotade med att byta skola”
Bonker sjunker ihop på sin stol. Nu finns ingen återvändo med start den 8/5 kommer det bli dagliga möten med klassen varenda jävla eftermiddag!

Välkommen att anmäla dig till ett varulvsspel med lite vanilj i botten och en kaoskardinal nedtryckt i smeten - allt för att försöka hindra Impetigos spelförstörande taktiker.
Jag har aldrig arrangerat varulv förut så det kan vara obalanserat, och tråkigt eller alldeles underbart.

Regler
Spelet består av plugghästar och ligister.

Ligisterna vinner om de är lika många eller fler än plugghästarna.

Plugghästarna vinner om alla ligister skrivits ut från skolan.

Varje runda röstar klassen fram en person som anges till rektor. Den personen blir utskriven från skolan och får inte ta studenten, inte heller får hen delta mer i spelet. Vid lika antal röster avgör först lagda röst.

Ligisterna kan spola en plugghäst varje runda. den plugghäst som spolas får lämna spelet.

En plugghäst känner Abbe på bygg, han är så läskig så till och med ligisterna är lite skraja, spelaren som känner Abbe kan skydda en spelare från att bli spolad varje runda, men Abbe har lite dåligt fokus så du får inte skydda samma spelare 2 rundor i rad.

En spelare - plugghäst eller ligist - kan 1 gång under spelet välja att gå till kuratorn - den spelaren får välja en persons röst som inte räknas i DEN rundan.

En spelare - plugghäst eller ligist - kan 1 gång under spelet tjalla för vaktmästarn - den spelarens röst räknas dubbelt DEN rundan.

Klockan 8:15 i början av varje runda släpps ett diagnostiskt test - den som snabbast lämnar in ett korrekt svar får ta den tidiga bussen hem och kan därför inte bli spolad, om det, sådär lite oväntat, är en ligist som först lämnar in så har de istället en hållhake på Abbe och kan blockera ett väktande.

Även om man är plugghäst så vill man ju givetvis inte skylta med det så PM får inte diskuteras i tråden.

Stretch goals

En plugghäst kan en gång under spelet snacka med Josabeth för att få reda på om en spelare är ligist eller plugghäst

En plugghäst kan lufta någons cykel - den personen kommer då komma sent till skolan och därmed missa rundans diagnostiska test.

En spelare kan en gång under spelet ha en snap-grupp med dem som spolats. Spelaren kommer tillåtas ha en PM-grupp med de spelare som spolats - de spolade får också en röst till klassrådet - en röst som förmedlas av spelaren med snap-gruppen. (OBS! kan vara plugghäst eller ligist)



Hur anmäler jag mig till detta?
Bra fråga! Du skriver helt sonika i den här tråden att du ämnar delta - sista dag för anmälan 4 maj 23:59. Därefter slumpas lagtillhörighet och eventuella förmågor.
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,236
"En spelare - plugghäst eller ligist - kan 1 gång under spelet välja att gå till kuratorn - den spelaren får välja en persons röst som inte räknas i DEN rundan.

En spelare - plugghäst eller ligist - kan 1 gång under spelet tjalla för vaktmästarn - den spelarens röst räknas dubbelt DEN rundan. "

Jag kanske är trög med hur mekaniken funkar här, men är det här något som vi ALLA kan göra VARSIN gång, eller är det något EN person kan göra EN gång och det då är first come first serve eller en specialroll som gäller?

Jag ämnar delta, så passar på att vässa min pennor, plocka fram favoritsuddet och snärta linjalen över bänken (fan vad crazy det hade varit om jag blev ulv igen ^^).
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag kommer lotta ut förmågorna bland spelarna.

Att känna Abbe kan ju bara plugghästarna göra så den lottas bara bland plugghästarna.
Så för att svara på din fråga - en person och endast person kommer en gång under spelet kunna tjalla för vaktmästarn och en annan person kan springa till kuratorn och lipa
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag är med! Basenanji, alla plugghästars skyddshelgon! 🤓

@BiobunkerVII Pssst! Jag tror att du menar att alla ligister som "skickas hem" givetvis får distansundervisning med Klas-Arne, samhällslärare och utbildad på lärarhögskolan 1985-1989. Zoom eller Teams? Tja, det vet ingen, allra minst Klas-Arne...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag är med! Basenanji, alla plugghästars skyddshelgon! 🤓

@BiobunkerVII Pssst! Jag tror att du menar att alla ligister som "skickas hem" givetvis får distansundervisning med Klas-Arne, samhällslärare och utbildad på lärarhögskolan 1985-1989. Zoom eller Teams? Tja, det vet ingen, allra minst Klas-Arne...
asså det får ju KAA hantera - ligger utanför Bonkers ansvarsområde. Men som jag fattat att samhället är uppbyggt får de väl saft och bullar?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Top