Nekromanti [Av jord är du kommen] De första tankarna

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Det verkar ganska intressant. Efter katastrofen-spel i skandinavisk setting - genast tänker man på muterade grodor. Det är solklart att det här är något helt annat. Jag gillar tanken på en bekant närmiljö i en setting som är genuint dystopisk.

Inspiration: Jag tror du borde läsa boken (kanske även se filmen) The Road.

Namn: "Bränd jord" (Syftar på den brända jordens taktik). "Stoft". (Syftar både jord och det som blir kvar vid kremering).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Tkullander said:
Summerland har jag aldrig snokat i,
Gör det! Grundtanken med grön postapokalyps och en viskande natur som förvrider är jätte-jättelik. Skillnaden är att Summerlands setting är lite mindre specifik, och mest fokuserar på "the sea of leaves", den gigantiska skog som manifesterade sig plötsligt en natt...
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Varför kärnvapenvinter?
Senaste modellen ger ordentlig vinter här även vid en slagväxling mellan Indien och Pakistan. Atomvinter

Här är ett naturligt alternativ. Massiv solstorm
Detta slår ut kraftproduktionen permanent plus all transistorbaserad teknologi. Någon som har några vacuumrör hemma?
"Vi hade 18 timmar att säga farväl innan samhället dog."

Lägg till ett vulkanutbrott av VEI 7 klass i anslutning vilket ger ett år utan sommar
Sverige kan försörja 50000 personer utan jordbruk kannibaler och konservare ej inräknade.

Bara ett anspråkslöst förslag.
 
Top