Nekromanti Attraktion

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
De "eviga" singelkillar (och -tjejer) jag känner är otroligt kräsna. Den potentiella partnern ska se ut si och tycka så och hepp så blev det ingen kvar.
De eviga singlar jag känner har antingen personliga problem som gör att de är usla på att skaffa sig en partner, eller personliga problem som gör att ingen partner vill förbli ihop med dem...

Choice has nothing to do with it. Om de hävdar något annat ljuger de för att ursäkta sig! :gremelak:

Erik, evig singel
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Let me break it down for you...

Från min synvinkel ser det ut såhär: det finns en massa trevliga, tillbakadragna killar.
Man får inga tjejer om man:

1) är socialt inkompetent
2) klär sig fult
3) är ful

Dessa faktorer är i princip helt avgörande. Om du är trevlig spelar ju ingen roll om du är så tillbakadragen att ingen pratar med dig, eller hur?

Men förtvivla icke, alla tillbakadragna, fult klädda och fula människor därute, det finns en väg ut.

1) Man övar sin sociala förmåga genom att gå ut bland folk, vara trevlig och framåt, säga snälla saker och skoja/skämta lite. (Nej, man häver inte ur sig hur smart man är, även om din IQ råkar vara 150.)

2) Man frågar någon person som kan klä sig snyggt om denna vill hjälpa en att handla. Ta gärna hjälp av kvinnor om det är möjligt, de brukar ha bra koll.

3) Och slutligen så är det inte så farligt att vara ful så länge man kan föra sig och klär sig snyggt.

Enkelt va? :gremsmile:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Let me break it down for you...

Man får inga tjejer om man:

1) är socialt inkompetent
2) klär sig fult
3) är ful
Fast det finns ju tjer som passar in i den kategorin också. Så de socialt inkompetenta fulisarna kan ju bli hop med varandra. Eller?

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Let me break it down for you...

makt och pengar brukar inte skada heller (fast det får man oftast inte om man är socialt inkompetent.. och sen har man råd att klä sig snyggt)

... eller om man hänger på sig en gitarr, ställer sig på en scen och är bra nog att få någon form av skivkontrakt... Då får man vara ful och felklädd :gremgrin:

Men SNYGG är inte det viktigaste, man måsta ha nåt att komma med bara. En snygg loser får inte fler brudar en en ful vinnare. Kanske när han är ung. Men inte i längden i alla fall...

/Tomas (raljerar)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Let me break it down for you...

nåja, de flesta fula tjejer brukar kunna fixa killar i alla fall...
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Re: Let me break it down for you...

Det du säger är korrekt; makt och pengar är bra att ha.

Och sen beror ju "fulheten" på betraktarens preferenser också.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Let me break it down for you...

tjejer brukar vänja sig vid en nuna efter ett tag... det gäller att komma förbi den gränsen "bara".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Let me break it down for you...

Fast det finns ju tjer som passar in i den kategorin också. Så de socialt inkompetenta fulisarna kan ju bli hop med varandra. Eller?
...om de träffar varandra. "Socialt inkompetent" brukar innefatta att man sitter hemma och väntar på att drömprinsen/sessan ska ringa på istället för att gå ut och träffa folk.

Sen ska de våga prata med varandra, om de nu mot all förmodan dras ut av sina mer socialt kompetenta kompisar och dessutom till samma ställe.

...men bortsett från det kan de säkert bli ihop.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Let me break it down for you...

Sen ska de våga prata med varandra, om de nu mot all förmodan dras ut av sina mer socialt kompetenta kompisar och dessutom till samma ställe.

Tur att det nya och hippa stället Internet finns numera så de slipper att suga på en hagelgevärspipa.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Uttalanden som går ut på att det är alla andras fel att man själv inte når någon framgång på olika områden gör mig inte särskilt glad. För det mesta är det troligare att det är fel på en enskild person än på säg: alla flickor i Hudiksvall, 99% av alla människor i världen eller alla andra besökare på ett internetforum. Lyckligtvis så är det också mycket lättare att analysera och förändra en person, snarare än hela mänskligheten.
Om jag givit intrycket av att det är någon annans fel så har jag verkligen gjort bort mig; det har aldrig varit min mening. Jag bhar helt enkelt gjort ett försök att påstå att det är en myt att det "finns någon för alla". Vissa grejer är inte någons fel, de bara är. Vems fel är cancer? Vems fel var Hurricane Katrina, eller vad nu den där som blåste bort halva New Orleans?

Och om det nu skulle vara någons fel, så är det definitivt mitt. Vilket är en av anledningarna till att jag just nu gör ännu ett försök till förnyelse och självrannsakan; jag använder dock inte rollspel.nu för min självrannsakan, den sköter jag på annat håll. Likaså mina försök att arbeta mig bort från bitterhet, bort från min fisförnäma intellektualism, bort från min vedervärdiga elitism, bort från min evinnerliga desperation, och så vidare. Jag vet mycket väl vart felet ligger, och hos vem.

Jag är bitter för att jag vet att problemet är jag själv.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Misslyckas man med att få en partner så kanske man ska fundera på vad man gör fel, och ändra på det.
Heh. Folk får det att låta så enkelt... Det är lite roligt att folk inte ens överväger möjligheten att man försöker. Jag har gjort enorma förändringar av mig själv de senaste åtta åren, men när jag tittar tillbaks ser jag allt långtifrån alla förändringar har i eftertankens kranka blekhet varit särdeles bra, och i största allmänhet tvingas jag numera inse att jag skulle behöva slussa ut i stort sett hela mitt jag, med personlighet, intressen och allt, för att bli riktigt nöjd... Det är det som gör mig bitter.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Min erfarenhet har lärt mig att de flesta killar absolut inte vill ha ett förhållande.
Det går alldeles utmärkt att förena båda dessa universa. De flesta män är skitstövlar som inte vill ha förhållanden. Samtidigt är de flesta någorlunda vettiga brudarna skitlessa på skitstövlarna och har bestämt sig för att lägga ner alltihop.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag förknippar inte användandet av svåra ord med intelligens, snarare med att verka förmer och visa upp sig.
Problemet är väl att jag inte tänker på det. Alls. Jag letar inte medvetet efter "svåra ord" eller koncept. Det bara kommer.


Sedan är det väl fel av mig att vilja ha intellektuell stimulans ur min partner. Jag vill kunna diskutera filosofi eller politik eller litteratur eller språkvetenskap eller teater eller filmvetenskap med den jag kallar flickvän.

Jag hade en sån flickvän en gång. OK, hon hade inte alltid koll på alla koncept etc, men hon var vetgirig och gillade att verbalbrottas i lika hög grad som jag, och vi hade mycket gott intellektuellt utbyte.

Sedan flyttade hon till USA och blev ihop med nån whitetrashkille i Texas. And so it goes.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ingen har påstått att det är enkelt. Men att vara bitter är inget bra.. sånt märks. Ungefär som att det alltid är enklare att ragga brudar om man redan har en tjej (om man är tarvlig nog att ägna sig åt sådant). För det inte står DESPERAT i pannan då.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
aj.. DET måste ha svidit!
Hon skulle bara åka dit över sommaren för att hälsa på sin släkt.

Sådant är livet.

//Krank, som sammanlagt blivit dumpad av 6-7 brudar vid det här laget, i alla utom 1 fall för killar som var korkade och as men snyggare än krank, och i det sista fallet för en kille som var mer nörd än vad han var. Knepig brud som gillade datornördar, lång historia.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Ensamhet/tvåsamhet

Jag kanske klampar i något jag uppenbart missat, men jag skulle vilja fråga varför alla förutsätter att tvåsamhet är optimalt för alla? Är inte det väldigt heteronormativt?

Min föräldrageneration (60-ish) verkar ha extremt svårt för folk som väljer leva ensamma. Är det fortfarande så att det är fult att trivas bäst ensam?

Jag menar, om jag är så hetero så att det är tråkigt och det finns de som är raka motsatsen till det, så måste det väl finnas människor som är raka motsatsen till min extrema tvåsamhet?

//erik. fungerar mycket bra i parförhållanden
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Osannolikt men inte omöjligt

Hur sannolikt är det att drömtjejen knackar på och vill låna socker? Det är tur för mänskligheten att det numera finns Internet!
Hehe. Ett av mina ex har träffat en skitbra kille. Han skulle hämta en nyckel till en lägenhet nån hade hyrt ut, och exet var hemma och var sur och grinig, och skulle lämna ut nyckeln. Och nu flyttar de till Afrika tillsammans.

Osannolikt, men sant. :gremlaugh:

/M
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: Ensamhet/tvåsamhet

Jag vet inte om vi uttalar oss för alla. I min erfarenhet är tvåsamhet trevligare, men jag säger inget folk som föredrar ensamhet eller flersamhet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Ensamhet/tvåsamhet

Är det fortfarande så att det är fult att trivas bäst ensam?
Jag lägger mig faktiskt inte i om folk lever i par, ensamma eller polyamoröst. Det är synd att det inte finns fler rättigheter och möjligheter för polyamorösa och att lagstiftningen ofta är väldigt heteronormativ.

Däremot ställer det ju till det för mig personligen att en massa tjejer (och killar) väljer att leva ensamma. Fast det är ju liksom inget jag kan klandra dem för.


//Krank, som för övrigt haft en kontinuerlig crush sedan c:a fyra år tillbaks på en kort, tjock, hårig, grotesk och burlesk rollspelsnörd tillika punkare och dessutom kanske den bittraste människa krank känner, men som tyvärr inte gillar killar eller åtminstone inte krank
 
Top