Nekromanti Att spela Neotech seriöst

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Re: Vadå licens[OT]

"Och så har vi paragraf 2. The right to arm bears "
Borde det inte vara "The right to arm and keep bears"? :gremlaugh:
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena zokie

En enkel fråga ??

Hur har dina Rp fått råd med ett InterdynamicsPSR-2 SLR igentligen ???

För vad jag vet så finns inte INTERDYNAMICS vapen på Öppna marknaden utan bara på den SVARTA marknaden och kostar då ungefär 20-30 ggr mer än vad det står i Offensiv och sen tillkommer också SL:s pristillägg på ungefär 10000 euro...

H Desticado
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Att spela Neotech seriöst [OT]

sen tillkommer också SL:s pristillägg på ungefär 10000 euro...


Är det ett vedertaget pristillägg på den globala marknaden? :gremgrin:
Det kanske är jämförbart med en gudomlig skatt?

/RD
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Att spela Neotech seriöst [OT]

Tjena RipperDoc

Nej det är inte ett vedertaget pristillägg utan Jag tycker bara inte att vanliga SVENSSON borde kunna få tag på sådana vapen...men vill SVENSSON fortfarande köpa vapnet efter att ha hört priset så är han välkommen att kasta ut pengarna och samtidigt få interpol på sig med tanke på att han har köpt ett Helförbjudet vapen...Och priset på ammon ska vi inte tala om hur mycket den kostar när jag väl har lagt på min extra prislapp på cirka 1000 euro och uppåt !

H Desticado
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tona ner ?, Ta bort ?, Husregler ?

Kan du nte göra som så att du kansek tar & modfierar lite här & där.. Kanske tonar ner vissa saker & sådant ??
Eler så tar man till lite egna husregler...
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
jag e inte SL bara en simpel spelare

jag menar att just det e problemet, vi tillåts köpa interdynamicsPSR-2 SLR

något jag själv tycker är jättetrist...
 

Mindblow

Veteran
Joined
29 Mar 2002
Messages
46
Location
Oblivion
Hur man än försöker så blir det alltid skadade karaktärer. Minst en tredjedel hamnar i fängelse, och resten blir antingen psykiskt skadade (Ob52T6 psykokryss någon?) eller knarkare.
¨

Enligt SIFO's senaste statistiker är det faktiskt fullkomligt rimliga odds. Däremot har det visat sig att inte 80% utan endast 40% av alla uteliggare vinner lotteriet och blir miljonärer. Det borde patchas.
 

Hellectrician

Veteran
Joined
29 Aug 2003
Messages
152
Location
Lapplands Väsby
Re: Att spela Neotech seriöst - wtf!?

Vad rollspel handlar om är inte att det ska göras på ett speciellt sätt, come hell or high water, det handlar om att ha ql.

Om en grupp gillar att spela kampanj i en burgdorf bebodd av homosexuella halvalver utrustade med mekaniserade stridsrustningar, så ska väl det vara ok. Personligen skulle jag himla med ögonen och gå därifrån.

Det viktiga och avgörnade för en bra spelgrupp är att spelarna delar och accepterar spelledarens vision av dennes värld , samt att personkemin spelarna emellan (och sl) fungerar. Spelmöten skall inte vara mindre krig där sl försöker jävlas med spelarna och deras alter ego.

Ang. psykoskryss, drogmissbruk, fängelse osv osv så är det väl "life's little bumps & bruises" som formar personligheten och den egna identiteten. Det är väl tämligen realistiskt att livet gett en några pungsparkar under vägens gång. Frågan är inte så mycket vad som hänt, utan hur rollpersonen hanterade händelsen och tog sig vidare, vad rollpersonen lärde sig av händelsen och hur den påverkat hennes/hans självbild och identitet. En rollperson med en psykos/neuros eller ett kemiskt beroende behöver aldrig domineras av just den egenskapen. Man är alltid något mer än galning eller knarkare. Förhoppningsvis ska seriöst rollspelade ge utrymme för detta.

Med detta i ryggen: gillar man inte systemet så modifiera det. Simple as that. Huvudsaken är att man är överens.

My two cents
 
Top