Nekromanti Att presentera regler

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Staden är Evig!

Och jag tycker som sagt att motsatta slag inte alls behöver vara bundna till personer med färdighetsvärden och möjlighet att göra aktivt motstånd, utan jag tycker att de kan användas i alla situationer där de tillför något.

I TWERPS, Ett rollspel (det första rollspel jag någonsin kom i kontakt med. Tack Olle! :gremgrin:) och Ögjl använder system där motståndet liksom rollpersonens slag slås med T10+värde. I fallet med mitt egna rollspel Ögjl gav det den trevliga bieffekten att jag kunde ha ett system som var obegränsat i bägge riktningar utan att för den skull behöva använda subtraktion som en del av spelet.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Said the Tick-Tock Man

Applåder! Du är ett geni och sådant! Beskrivningen är sjukt underhållande och (vågar jag påstå? Ja!) originellt upplagd. I like, rent litterärt, och särskilt med idén om en bild med formlerna på en svart tavla i ett klassrum.

Ändå måste jag nog hålla med Dnalor i det han säger om inpassning. Jag tror speldimensionen mår bäst av att accepteras av Sällskapet som ovetenskaplig men harmlös (eller, om rätt använd, hemterapi, som Dnalor föreslog).

Alternativt skulle man ju kunna ha en schism inom Sällskapet självt, där redaktören står för hardlinen mot spel, och Cornelius Agrippa refuterar redaktörens stridsrop genom att konstatera att visserligen är reglerna felkonstruerade jämfört med hans egna, men det är alls inget fel i att nyttja dem som sällskapsspel, tvärtom kan det höja ungdomens intresse för den numerologiska vetenskapen, när de blir mer nyfikna. Agrippas egna regler utgörs givetvis i denna variant av de gamla Stadsreglerna :gremgrin: ("Elegant" inpassat, eh? :gremcrazy: :gremwink:)

Äsch, jag har ju ingen aning egentligen. Bra och roligt skrivet var det i alla fall.

/Feliath - har använt en flyttlåda som hatt idag
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Wow, en Ellison-fan till! [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,228
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: väldigt mycket [ot] nu

Det är inte relaterat till operativet, utan till en programvara.
Jag kan välja att ha caps uppe och få varje bild uppdaterad på datorn, vilket tar någon/några sekunder, eller att ha den nere och slippa dent.Låt såga att jag har en längre rendering om ca 15sec material det blir 375 bilder á 10sec eller 14sec.. / bild
dvs 1 timma och 2minuter mot 1timma och 27minuter
om du vill veta mer skicka mig ett PM.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Vad betyder "rendera med capslock nere"? [ot]

Men ärligt, det verkar vara världens sjukaste datorsystem. Jag blir ju nyfiken. Vad är det, en QNX-maskin?
OK, vad är sjukt med QNX? Jag tycker det är skitläckert (även om det blivit lite för tjockt på sistone, gillade bättre när hela kärnan i operativsystemet gick in i cachen på en 386).

Dessutom verkar det vara en funktion i programmet, inte i operativsystemet.
 
Top