Nekromanti Astro Elite - Intresseanmälan [OFF]

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Okej, Rock and Roll:

I början såg det ut som att inte särskilt många var intresserade, men långsamt men säkert så började det ändå trilla in lite anmälningar, medan somliga andra trillade av, eller trodde att man kunde diskutera lite vad som helst i tråden. Dessutom närmar sig ju julhelgen, vilken säkert ställer till det en hel del. Så; jag tar och frågar en gång till, vilka vill vara med? Som jag förstått det så ser listan i nuläget ut så här:

Måns
Arvidos
Abeatron
Pilzeman
Simon
Andersson

...men eftersom det tagit en viss tid innan de första anmälningarna kom in, så tar jag för säkerhets skull och frågar igen. Är ni fortfarande intresserade? Om någon annan vill vara med - anmäl er så fort som möjligt. Om det är åtminstone fyra personer anmälda 21:00 på söndag 7/12 så börjar jag köra. Ni kan göra anmälningar i stil med "men endast om det blir 6+ spelare, inklusive mig" eller liknande, om ni så önskar.

Om ni inte vill/kan så kommer jag inte sätta på en cure-platta och skära upp mina handleder eller så, utan bara tänka som så att timingen var dålig, och fråga igen efter julhelgen.
 
G

Guest

Guest
Re: Okej, Rock and Roll:

Jag hoppades lite på att du skulle bli goffare om du inte fick tillräckligt många intresseanmälningar, men när du nu uttryckligen säger att det inte blir på det viset så kan jag lika gärna anmäla mig.

Så... Räkna mig som anmäld... När börjar skiten?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Okej, Rock and Roll:

"Timingen var dålig, fråga igen efter julhelgen" blir nog mitt svar. Jag orkar tyvärr inte vara med.
Smart drag av dig att fråga igen, uppskattas. Annars hade jag nog hängt på för att inte få dåligt samvete, och i gengäld stressat bort mig.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Okej, Rock and Roll:

När börjar skiten?
Tidigast Söndag, 21:00. Senast... öh, Onsdag, 21:00? Vi kör mellan 7-10 episoder, och två episoder i veckan tror jag blir lagom. Vilket betyder att spelet kommer vara slut någon gång mellan nyårsafton och två veckor efter det.

Vilket ju egentligen är en rent hysteriskt olämplig tid att spela spel på, men som sagt... Jag återkommer någon gång efter att alla återhämtat sig från champagnebakfyllan 2009 om det inte skulle vara tillräckligt många intresserade nu.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Re: Okej, Rock and Roll:

Well, du ska ju alltid starta dina forumsspel i samband med mina jobberbjudande så jag får faktiskt tacka nej, jag kommer nog inte ha tid för att delta. Annars skulle jag varit på!

//Flurtis
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Okej, Rock and Roll:

okej jag är total nybörjare på sånt här men det verkar kul.

räkna med mig
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om man inte kan vinna i varulvsspel...

...kan man kanske ändå vinna i det här'na liret.

Ledsen grabbar och tjejjer, men jag säger som MJ och PMcC:
"The Girl Is Mine!"

(Jag vill va med)

/Basse
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Om man inte kan vinna i varulvsspel...

Jag vill, som sagt vara med, fast protesterar inte byxorna av mig om det flyttas till efter midvinterblotet och raketfesten.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Re: Okej, Rock and Roll:

Pilzeman said:
"Timingen var dålig, fråga igen efter julhelgen" blir nog mitt svar.
What he said.

Jag är gärna med 2009, men just nu är det helt enkelt för mycket.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Okej, pang Boom. Våra rymdhjältar är:

ignatius_reilly
Banarok
Basenanji
Andersson
Simon
Arvidos

...och jag har beslutat för att vi skall köra med 50 poäng från början, och att man får 5 nya poäng efter varje strapats. Jag kommer dock att gå in mer detaljerat på reglerna i den tråd där jag börjar spelet; vilket blir en helt ny tråd. Zoom Flash.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kanske vore bäst att skjuta lite på slutdatum...

Eftersom två roller inte ens hunnit dyka upp i strapats #1 än.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
I väntan på Godot eller nåt

Om man nu tycker att det är ett problem att vissa deltagare i ett sånt här spel inte väljer ett pris, tycker jag att det är först till kvarn som gäller.

Dvs, när kl blir 21 (onsdag/söndag) så förmodas alla deltagare dela med sig av vilket pris de vill ha. Om man inte gör anspråk på ett visst pris får du lotta ut något.

Detta strider ju mot själva auktionsmekanismen, men alla såna härna forumslir hänger ju på att folk deltar. Så är det bara. Om man är med och satsar ett visst antal hjältepoäng, för att senare inte delta; tja då kanske man får skylla sig själv helt enkelt. Vill man vara riktigt ond så kan ju du gå in och skriva in den frånvarande spelarens rollpersons död/flytt/flykt/etc eller nåt.

Samtidigt tycker jag att deltagarna i denna upplaga av ditt suveräna forumspel kanske förtjänar lite extra-tid. Vi måste ju liksom vänja oss vid spelformen.
Så, Banarok kan väl få lite mer tid på sig att välja pris.

/Basenanji
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: I väntan på Godot eller nåt

Ett förslag jag har är att man skickar ett privat meddelande till mig med en lista över ens preferenser under speltiden. Alltså där man numrerar vad man helst vill ha, följt av näst helst, osv, typ i stil med:

1. +600 List
2. +300 Styrka eller Prinsessans Gunst (väljer styrka)
3. +300 Styrka
4. +100 Styrka och Mod
5. +50 Mod
6. Minus 100

Dels borde det ofta vara ganska uppenbart vad man vill ha helst och näst helst, osv (eller åtminstone trodde jag det, tills Arvidos gjorde sitt förstaval), men framförallt så gör dolda deklarationer i förväg gott för spelet på så vis att man inte kan tjäna något på att få drafta sent. (Typ att man vill avvakta och se om ens prinsessrival vill ta ett av två prinsessans gunst-priser innan man själv väljer om man vill ta det andra) På så vis kan något av ett bluffmoment uppstå.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Re: I väntan på Godot eller nåt

Att skicka ett PM med kortpreferenser tror jag är en bra idé för att snabba upp dragen. Man kan nog ta det systemet redan nu från Strapats 2.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: I väntan på Godot eller nåt

Rising said:
Dels borde det ofta vara ganska uppenbart vad man vill ha helst och näst helst, osv (eller åtminstone trodde jag det, tills Arvidos gjorde sitt förstaval), men framförallt så gör dolda deklarationer i förväg gott för spelet på så vis att man inte kan tjäna något på att få drafta sent. (Typ att man vill avvakta och se om ens prinsessrival vill ta ett av två prinsessans gunst-priser innan man själv väljer om man vill ta det andra) På så vis kan något av ett bluffmoment uppstå.
Plus att vi kan skriva våra avslutande inlägg i den ordning vi tycker passar bäst, så att det "häftigaste" inte alltid händer först. (Lite paradoxalt, kan tyckas)

Jag skulle nog sätta en egen deadline för att skicka in vilka alternativ man vill ha.
 
Top