PROMOTION Askhem: anno 1713

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,314
hur ser utgivningsplanen ut för fler scenarion?
Jag har skrivit ett kort äventyr som kommer snart (förhoppningsvis i nästa Fenix). @Bifur har skrivit ett som jag inte vet så mycket om ännu, men tanken är att de ska kunna laddas hem från drivethrurpg. Det är vad som kommer på kort sikt.
Sen finns planer på två längre äventyr som ska utgöra den huvudsakliga kampanjen. Jag ligger lite efter mina planer men ska börja skriva på det första av dem nu i vinter. Så det första kan dyka upp som beta-version här på wrnu under våren, hoppas jag.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Äventyret jag skrivit heter Herr Gregers penningar som arbetsnamn. En kompis som läst det åt mig beskrev det var som om Sweeny Todd och Brott och straff fått barn ihop 🤣 - så det är väl någon slags deckare om ekonomiska bekymmer. Jag ska bara omhänderta hans synpunkter innan det landar hos @Lemur
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,872
Location
Marjura
Underbart! Askhem är riktigt inspirerat och känns lätt att få till bordet!

PS Nu skall jag leta passande t6:or! Tips?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,872
Location
Marjura
Som initiativkort skulle jag ta 1-10 korten från en Kille-kortlek, med tryck från 1700-talet.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,919
Askhem kanske blir för Sverige var Mörk Borg är för utlandet, ett superlevande fancommunity som släpper en massa grejer till spelet! 😁
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,314
PS Nu skall jag leta passande t6:or! Tips?
Jag har kört dessa då de känns lagom stora och stilrena:

Ett annat tips är att köpa Warhammer-tärningar eftersom de har små symboler på 6an:
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,314
Askhem kanske blir för Sverige var Mörk Borg är för utlandet, ett superlevande fancommunity som släpper en massa grejer till spelet! 😁
Gärna! Vet inte om det framgår tydligt någonstans, men det är fritt fram att släppa grejer. Kanske ska göra en Askhem-3e parts logo som folk kan använda.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Ja, gör det! 😁 Ska för övrigt till SF-Bokhandeln idag och se om de har några ex av Askhem där :)(y)
Fanns senast jag passerade förbi för några veckor sedan, men du får leta lite. Stod under svenskt bredvid "indie"-hyllan.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,872
Location
Marjura
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,872
Location
Marjura
Lite extra kuriöst kul att Västerbro, som skrev Pestens År, en av inspirationskällorna till Askhem, har en Egerkrans illustration på en annan av sina böcker om pest:

Kanske få tillstånd av Egerkrans att använda bilden på ngn modul/översättning till engelska?
 
Top