Nekromanti Artikelskrivning [edit]

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Independent games

Först ska jag vara lite elak:
Jag ser inte riktigt staden som ett rollspel, utan mera som en fristående värld (eller har ni bestämt att ni ska använda Krilles T10-system?).
Sedan ville jag ha mer information om spel som jag funderade på att köpa - Staden är fortfarande gratis.

Om jag inte är fullt så elak:
Jo, Staden är värd en egen artikel,
men kan man inte tänka sig en independent-sida i Fenix där man tar upp olika independent-spel?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Independent games

Ingen som faktiskt vet vad Staden är kan räknas som en elak människa. :gremsmile:

"men kan man inte tänka sig en independent-sida i Fenix där man tar upp olika independent-spel?"

Hade varit trevligt. Vi hade säkert kunnat trumma ihop en informativ artikel om Staden.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
D20/OGL

Utan att på något vis vara representativ var det största skälet till att jag skaffade mig en prenumeration på Fenix att jag visste att tidningen skulle innhålla D20-/OGL-material (de andra skälen var att man alltid bör stödja svenska rollspelstidningar, samt att jag av nostalgiska själ tycker att det är kul att läsa om Mutant). Utan något D&D-relaterat skulle åtminstone jag ta mig en funderare på om det var värt att prenumerera. En eventuellt förlorad läsare gör väl knappast så mycket för tidningens totala ekonomi, men det är inte omöjligt att det finns fler som jag.

Om ni tar in fler Blood Bowlartiklar kommer jag dock att teckna en livstidsprenumeration... Världens bästa figurspel kan man ju som seriös speltidning aldrig ignorera!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Se sidan 14, punkt 15

För övrigt tror jag att WW är populärt i Sverige, även om det inte syns i listorna!
Förvisso. Grejen är att även om listan ifråga gick till #15, så fanns det ju bara plats för fyra separata rollspel på den (och det fjärde, Eon, var mest på nåder). Det var alltså tre svenska rollspel samt D&D som såg till att det inte blev något WW på listan - kanske inte så konstigt.

Dessutom tror jag WW har en viss nackdel i listsammanhang av att ha så pass många produktlinjer: Vampire, Exalted, Werewolf, Mage... fast det verkar som om World of Darkness v2 kommer att köra med en central regelbok och fetsplattar till de olika monstren.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Toppen

Kul att du uppskattar d20/OGL-artiklarna! Vi hoppas ha med lite godsaker i framtiden, och gärna en artikel i varje nummer, om det är möjligt av utrymmesskäl.

M.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Se sidan 14, punkt 15

Dessutom tror jag WW har en viss nackdel i listsammanhang av att ha så pass många produktlinjer
Skulle vara intressantare att hur mycket, Wizards, White Wolf, Mongoose,... har sålt för som företag, inte vad deras enskilda produkter har sålt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Toppen

...om det är möjligt av utrymmesskäl
Läste att det första numret var extra tjockt.
Hur många sidor kommer ett vanligt nummer att vara på?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Trudvang - en essä

Jag sitter just nu och pular med en artikel till er, som egentligen är en text jag funderat på ganska länge. Jag stöter och blöter Trudvang och dess förutsättningar, och har fått ihop strax över ett A4 i Times, 12 pt.

Vill ni ha något slags smakprov först, och är ni villiga att hjälpa till med redigeringsarbetet/feedback? Eller vill ni ha en klar artikel i handen för att sedan refusera/acceptera den?
 
Top