Nekromanti Arkeolog i Nacka vill hoppa in som gästspelare

mrund

Veteran
Joined
12 Jul 2013
Messages
74
Location
Fisksätra
Född 1972 tillhör jag den första Drakar och Demoner-generationen och spelade aktivt 1984-1998. Sedan 2008 är jag i stället aktiv brädspelare och samordnare för en grupp som träffas hemma hos mig.

På sistone har jag lyssnat mycket på Robin Laws & Ken Hites podcast och hört en del intressanta ting om dagens rollspel som verkar vara klart innovativa. Jag har inte möjlighet att delta stadigt i några längre kampanjer, men det vore kul att hoppa in som gästspelare i någon grupp med lite mera litterära och dramatiska böjelser som spelar nyutkomna spel, i Nacka eller Stockholms andra närförorter. Spelledaren är förstås i gengäld välkommen på mina brädspelskvällar.

För att beskriva mig själv så vet jag genom yrket för mycket om det förflutna för att kunna njuta av medeltidsfantasy, men jag vet å andra sidan inget alls om militaria och jag är rätt kass på att opta spelmekanik.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vill du prova på rollspel några enstaka gånger kan Repetikon vara något för dig. Bara att dyka upp där på Kungsholmen och få spela något. Enda kruxet är kanske spelen som spelas, jag tror det är mest traditionella grejer som gamla D&D-kloner.

Jag vill också slå ett slag för "mitt" egna TullCon i September. Där kommer det definitivt finnas möjlighet att spela moderna, innovativa spel.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Om det skulle passa dig så skulle vår The One Ring-grupp vara i bra läge för gästspel just nu. Det är aktuellt med ett spelmöte snart. Vi spelar ganska traditionellt, men The One Ring är i många avseenden ett modernt spel, om än inte "indie". Gruppen har samlats från detta forum. Vi är väl en runt 30 år och uppåt, och spelar i Söderort (oftast Högdalen). Skicka PM om du är intresserad.
 

mrund

Veteran
Joined
12 Jul 2013
Messages
74
Location
Fisksätra
Tack för tipset om TullCon! Jag har toktjockt i september och måste prioritera familjen där, men om evenemanget upprepas kanske det kan vara något. Jag anmäler mig till Fb-gruppen så länge.
 
Top