Nekromanti Repetikon XVIII

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,343
Location
Stockholm
Klockan 18:00, torsdagen den 8:e Augusti, på Dragons Lair hålls den artonde Repetikon. Repetikon är ett månatligt minikonvent för rollspel. Det är bara att dyka upp så får man vara med och spela någonting.

Hoppas att jag får träffa er alla där? Frågor ställs enklast här i tråden. Vilka evenemang som är tillgängliga brukar oftast postas allt eftersom det närmar sig.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Snygg affisch Argh!

Jag har åkt upp till Umeå då så kan tyvärr inte komma :gremfrown:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,879
Location
Örebro
Jag har en soffa i Brandbergen - extra sängkläder är en annan femma (jag har täcke och en extra kudde men lakan är det sämre med)...

Übereil
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Jag kanske kommer, släpar isf med mig The Final Voyage of the Selene, samberättarscificoolness.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,025
Location
Ludvika
Jag har varit frånvarande på grund av diverse anledningar, men på Torsdag kommer jag banne mig!

Jag kommer också att spelleda ett litet, litet äventyr som jag vill provspela. Settingen kommer att vara "typ" Svärdskusten från Forgotten Realms, spelsystemet kommer att bli Myths.

Den gula månens orchklan har under de senaste årtiondena förfallit allt mer i oordning och inaktivitet. Många har helt enkelt dragit från klanen och lämnat sitt berghem bakom sig. Nu har hövdingen dessutom dött och ingen bra kandidat står att finna.

Men trollpackorna har kommit på en plan att rädda klanen ur förfallet. Genom en invecklad och mystisk ritual ska de föra en av klanens forna, storslagna hövdingar tillbaka till livet från de dödas rike. Men först behöver de få hjältar som fortfarande finns kvar i klanen samla ihop de nödvändiga ingredienserna. Den första är självfallet kungens kvarlevor, som är lagda till vila på ned nedersta nivån av den urgamla dvärgfästningen som klanen bor i. De nedersta nivåerna övergavs för nästan tjugo år sedan, strax efter kungens dödsceremoni, på grund av en jordbävning som fick väggar att rämna och tak att rasa in.

Det här är det första och viktigaste steget på gula månens väg tillbaka till storhet!

Orcherna från gula månen är kända som små och sluga (de är alltså egentligen goblins, men jag har buntat ihop alla "grönskin" till ett enda folkslag och istället bestämt att orcher kan vara små, stora, sluga, vildsinta, organiserade eller oorganiserade, allt beroende deras klan). En genomsnittlig krigare är fyra fot lång men hud som går från blekt grön till grågrön. De ser bra i svagt ljus, men inte i totalt mörker, och är huvudsakligen beväpnade med sånt som stulits från människor och anpassats efter behov.

Det kommer att finnas en del färdiga rollpersoner. Om någon vill göra sin egen så kan det också gå bra, i så fall får ni diskutera saken med Anarchclown som guidar er igenom det. Han vet ungefär vad som gäller.

Edit/ Det finns viss risk att det här äventyret bara tar ett par timmar. Jag är inte helt säker. Så om det finns flera andra rätt korta spel på plats så kan ju det vara bra så kan man kanske byta och spela två saker. Vad vet jag.
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Med risk för att jag nu jinxar det hela och inte kan komma i morgon, så hade jag faktiskt tänkt att komma. Det där med goblinerna låter skoj.
 
Top