PROMOTION Arkabad - gratis dungeonäventyr

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har skrivit klart alphaversionen av mitt dungeonäventyr "The Slumbering Tombs of Arkabad and the Death of Dreams", så om man vill kika på det kan man ladda ned det här. Det är en femtonrumsdungeon med skräck- och utforskningstema. Det är tänk att köras med OSR-regler, men jag tror inte det krävs mycket pill för att köra det med vilket fantasyspel som helst.

Cover alpha.png

The Book of Lies är amazing. Biten om mörker är jättebra. Jag gillar grejen med proportionerna på dungeonen. Typ alla rummen är fantastiska. Familjemedlemmarna är creepy as fuck. Jag gillar bilderna av rummen jättemycket!

Jag hade ändrat typsnitt på texten för det känns fel med allt annat. Allt annat känns super putsat men typsnittet känns DIY.

The Book of Lies är amazing. Biten om mörker är jättebra. Jag gillar grejen med proportionerna på dungeonen. Typ alla rummen är fantastiska. Familjemedlemmarna är creepy as fuck. Jag gillar bilderna av rummen jättemycket!

Jag hade ändrat typsnitt på texten för det känns fel med allt annat. Allt annat känns super putsat men typsnittet känns DIY.
Tack! Nej, typsnittet gillar inte jag heller. Tanken är att försöka få ihop lite pengar för att ta hjälp av en designer till nästa version (typ beta) för att få ordning på layout, typsnitt, informationsarkitektur etc. Jag har gjort allt i Google docs, och är ingen duktig formgivare, så därav att det ser ut lite som det gör.

Last edited:
Tack! Ja typsnittet gillar jag inte heller. Tanken är att försöka få ihop lite pengar för att ta hjälp av en designer till nästa version (typ beta) för att få ordning på layout, typsnitt, informationsarkitektur etc. Jag har gjort allt i Google docs, och är ingen duktig formgivare, så därav att det ser ut lite som det gör.

Det låter lätt värt att ta in en designer till det här! Det här kan bli en riktig hit i OSR kretsar!

Riktigt coolt! Vilket hästjobb bakom allt detta! Jag uppskattar din stil verkligen men insåg att för min egen (gamla ögons) del så behöver jag mer kontrast för att läsa kartan som SL. Funderade vad som kunde hjälpa mig och gjorde lite tester för min egen skull med ett extra lager skugga för att kunna se gångar och rumsavgränsningar snabbare. Hjälpte mig lite.
Hur som helst så har du skapat ett dungeon konstverk, något att hänga på väggen! Många tack, ser fram emot nästa version.
Arkabad_alpha_isometric_dungeon_map-scaled-extrashading.jpg

Back