Nekromanti ARK - Nytt svenskt sci-fi rollspel

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Första förtitten online!

Det ser intressant ut. Jag får definitivt vibbar av Aniara, Earth 2, och kanske lite Möte med Rama. Är det rätt tänkt?
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Metamorphosis Alpha

Ger lite Metamorphosis Alpha vibbar tycker jag :gremsmile:

(för de som inte vet det, Metamorphosis Alpha var föregångaren till Gamma World, där man spelade personer ombord på en stor ark som drev genom rymden mot ett okänt mål. Det var här som de beryktade ID korten fick sin början, och var något som även ärvdes av Mutant då Äventyrsspel fick för sig att mer eller mindre rakt av sno idéen från GW).
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Första förtitten online!

Jag har faktiskt ingen aning - minns inte Aniara och de båda andra du nämner känner jag inte till alls. Tv-serier? :gremconfused:
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Metamorphosis Alpha

Skall se om jag inte kan få bort de vibbarna i förtitt nummer två, tre och fyra. :gremlaugh:
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
ARK i julkalendern (spoiler)

En ny liten förtitt i PDF-format finns att finna i lucka 19, om ni missat det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Första förtitten online!

Earth 2 är en TV-serie, medan Möte med Rama är en SF-roman av Arthur C Clarke. Det kom en klase uppföljare, men de kan du gott undvika. Första boken rekommenderas dock varmt.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Första förtitten online!

Nu när du nämner det så låter Möte med Rama bekant. Har läst en del av Clarke men inte tyckt att det smällt så högt, ärligt talat. Skall se om jag kan hitta nämnda bok dock, låter intressant.

Ser inte så mycket på tv-serier faktiskt, dålig koll... :gremblush:
 
Top