Nekromanti ARGHH!! Hata itunes!

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Guide till iTunes och PC

1. Installera senaste programvaran
2. bygg ditt musikbibilotek på ett av (eller en blandning av) två sätt:
a. File > Add File/Folder to Library
b. Stoppa i CD-skiva och tryck Import
3. Sök i biblioteket
4. Lyssna

Så enkelt var det för mig, åtminstone. Men se till att inte råka ut för någon satans musik med dåliga ID-taggar, för då får du fylla i så mycket själv.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Guide till iTunes och PC

Men så snart du kopplar i en ipod i usbkontakten så blir det mycket, mycket krångligare, speciellt om du har ett större bibliotek än plats på ipoden.

/Marcus
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Svårt att läsa? Lösningen ännu en gång:

Lösningen på ditt 'problem' är rätt uppenbar. Stäng av automatisk synkning i iTunes. Vilket jag också skrev i detta inlägg.

 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Svårt att läsa? Lösningen ännu en gång:

"Men, den vyn har inte jag i min iTunes för PC?" :gremtongue:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
APPLE!

Du har dessutom mindre än ett år på dig innan själva spelaren går sönder av sig själv och stendör. Då får du smaka på världens fittigaste jävla företags kriminella kundservice som inte kommer hjälpa dig trots att de utlovat ett års garanti.

Min iPod är den största besvikelse någonsin (nåja, det var rätt tungt när bruden gjorde slut efter tre år också), och apple är det företag jag hatar mest av allt i detta nu (deta nu är när jag skriver det här inlägget).

Jag skulle hellre ge mina pengar till ett företag som pysslar med systematisk arbetarprygel (av sina barnarbetare) och som för skojs skull förgiftar och skövlar regnskog än köpa något av apple. Det är det värsta företaget som finns och deras produkter duger inte att elda med. Deras telefonsupportarbetare borde släpas nakna efter pick-uper genom brinnande grus och deras mellanchefer borde korsfästas på gigantiska brännässlor och stenas med skållhett grus. Vilken nivå sitter Judas på i helvetet? Nå, jag hara reserverat plats för respekive regionsansvarig där och för VD:n väntar en natt i ett skyddsrum med mig, mina glödande tänger och ett helt harem abstinensgalna cracknegrer.

LID FÖR HELVETE!

- V
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: APPLE!

sen dom flyttade ut sin support från sverige (tror den är i irland eller nåt) så suger den verkligen... har jag hört... själv har jag haft macar sen 86 och äger dessutom 3 ipods... och ingen dator/produkt har NÅGONSIN pajat... just nu har jag en gammal Imac som köksstereo, en mac mini i arbetsrummet, en bärbar PowerBook och en vanlig powemac på kontoret. Sen har jag väl ytterligare 5 gamla macar i förrådet, och alla funkade senast jag kollade...

...så jag förstår faktiskt inte ditt snicksnack... däremot har jag alltid haft ett jävla strul med mina PC... och jag har ägt åtskilliga.

du måste antagligen haft en jävla otur helt enkelt... men du har rätt med att apples support kan man inte ha att göra med. jag skulle vända mig till nån annan, som Provectum (www.provectum.se) istället... Jag gissar att Apples support är så kass för de inte lägger några stålar på dem, eftersom folk ändå aldrig ringer dit (för de flesta inte behöver).
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: APPLE!

...så jag förstår faktiskt inte ditt snicksnack...
Käften, typ. 100% av mina appleprodukter har pajat och efter mardrömsåren i gymnasiet där jag tvingades arbeta i ett apple-nätverk *brrr* så har jag utvecklat en naturlig och befogad aversion mot alla elektroniska produkter med frukt på skalet.

men du har rätt med att apples support kan man inte ha att göra med.
Efter jag skrev mitt inlägg hade jag återfått lite glöd och hörde faktiskt av mig till dem igen. Slutade med att jag fick en URL til deras websupport och via den fick beställa en fraktlåda som jag ska skicka min iPod i. Problemet är att jag var tvungen att godkänna ett reparationsavtal som i stort sett gick ut på att;

"Härmed godkänner jag att jag som konsument är en felknullad jävel och om apple tröttnar på att reparera min produkt (som jag borde vara tacksam över att jag fick köpa) så kan jag vinka adjö till all eventuell kompansation (haha!). Apple har inget ansvar, jag har allt ansvar och jag är så jävla lurad av världens fittigaste företag"

(Klicka här för att godkänna "avtalet", sucker)

Så vi får väl se hur det går det här...

- Vulf
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: APPLE!

lycka till då ;-)

men du har fel om macar och nätverk... det är är ju lika relevant som att jämföra nåt stenålders-Windows 3,5 med Mac OSX Tiger... vi sitter i blandad miljö, och macarna har lättare att koppla upp sig mot NT-servern än våra PC ;-)

och det där är väl som det brukar vara överallt nuförtiden tyvärr... prova att få en vanlig TV reparerad så får du se hur lätt det är.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: APPLE!

och det där är väl som det brukar vara överallt nuförtiden tyvärr... prova att få en vanlig TV reparerad så får du se hur lätt det är.
Mjo, du har rätt.

Alltså, inte för att jag är kommunist eller så, men är det inte rätt jävligt att vara konsument nu för tiden?

Eller så har vi verktygen som krävs för att hävda oss mot storföretagen, men är för svennelata för att ta reda på dem.

- V
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: APPLE!

mmm det är inte kul... för drygt 20 år sen sommarjobbade jag som TV-reperatör på Expert... då repareade vi ALLA märken och kom alltid på hembesök (reparerade på plats eller hämtade och levererade TVn)... vi tom reparerade saker som billiga klockradios, fjärrkontroller, bergsprängare osv för en hyfsad billig penning ÄVEN om garantin gått ut... snacka om andra tider!
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: APPLE!

Hehe. Vilken mysig berättelse du har angående in iPod. Du får läsa lite mer om den och apples garanti/serviceutbud på ipodlounge.com och ipod.se till exempel för att se hur du lätt och enkelt får hjälp och till och med utbytt iPod om det är så att felet ligger hos dem.

Jag hade lite problem med min iBook, efter två relativt långa samtal till kundtjänst och dess support fick jag så komponenter tillskickat mig som jag bytte ut och vips funkade både airport extreme och tangentbordet som det skulle. Övriga problem var mjukvaruorsakade och korrigerades med Tigern som tur är.

Och i övrigt kan jag bara hålla med Arfert, idag är det lättare koppla upp sig i äldre nätverk med ett modernt OS X än någon variant av Windows.

(Nu ut och handla mat innan fotbollen börjar på Kanal 5.)
 
Top