Mr.Walker said:Det finns ganska många kvinnor som är sexistiska också så jag tycker nog det är lite mer nyanserat i verkligheten än hur denna serie försöker framställa det som att alla män är skurkar och alla kvinnor är offer. Har varit med om ganska många gångar där en kille inte fått säga en sak men en tjej har fått göra det. Så jag tror varken det ena eller andra könet är bättre utan att det snarare handlar om hur man är som individ. Är ju inte så konstigt att det väcker starka reaktioner när man generaliserar på det här viset och ganska tydligt försöker klanka på mannen.
Hakanlo said:Om det nu är så att +1 betyder att man håller med, så "+1" här med.
krank said:Du bevisade just poängen som görs i serien.
Hellzon said:Fenomenet har åtminstone gett oss ordet Mansplain. Inget ont som inte har något gott med sig.
Also +1.
/Ordnörd
Karlklara?krank said:Jag saknar dock en svensk motsvarighet...Hellzon said:Fenomenet har åtminstone gett oss ordet Mansplain. Inget ont som inte har något gott med sig.
Also +1.
/Ordnörd
Dante said:Karlklara?
People — straight, male people, in particular — sure can have some strange misconceptions about how the world spins. Also, they are usually loud. Anyway, this cartoon will be of no help at all in changing our stupid, sexist culture of rape, murder, domination and bad tv...
Hakanlo said:Man-ipulera?