Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

En vän började tala om att han ville spelleda Masks of Nyarlathotep, och jag tänkte genast ihop en karaktär: den joviale och stirrige turkiske antikhandlaren Kiraz Sabunu. Idag tecknade jag också ett litet porträtt:

Attachments

• received_737529345279217.jpeg
    received_737529345279217.jpeg
    186.7 KB · Views: 1
Jag gillar att rita warhammergubbar i lite ”old-schoolig” stil. Här kommer några Ultramarines från slaget om Calth (under Horus Heresy).

IMG_6251.jpeg

Citatet är från Dan Abnetts utmärkta ”Know no Fear” om just Word Bearers attack på Calth. Jag rekommenderar den å det varmaste! Så här lyder stycket bilden är inspirerad av i sin helhet:

”The cultist warriors break. Their chanting stops. Behind the first walking line of Ultramarines is a second, and a third. Their gold and blue armour is slightly dulled by the atmospheric conditions, but still it gleams. Salvation never looked so splendid. Death never looked so noble.”

Olden Demon nästa?
Förstår inte riktigt vad det där är för sida. De säljer warhammerinspirerad merch? Det verkar inte som man kan vinna någonting, så jag antar att tävlingen mest är till för att de ska få content till sina kanaler, eller fattar jag fel?

Back