Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Rymdhamster said:
Hmmm, missade jag något. Hur vet de på övervåningen att det är Jesper som är immun?
Det var nog bara en liten miss från vår eminente SL. :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Iskaral said:
Laowai said:
Och att de faktiska zombiesarna börjar röra sig lite mer. Att det inte räcker med att vi inte syns. Jag skulle gilla att det kräver lite noise-discipline, att vi måste hålla koll på dörrarna. Eller en sån sak som att vi inte ens har säkrat alla rum på våningen vi är i liksom. Recipe for disaster.
Man kan ju tänka sig att zombiesarna först nu börjar bli hungriga på allvar och att de därför blir mer aktiva. Och så en brand i sjukhuset som tvingar oss ut i mörka natten. Ska man ha lyse för att se och dra till sig alla zombies eller smyga í mörkret och riskera att snubbla på en? Vad mer? Skyfall, råttinvasion, vattnet slutar fungera.

Jag har förresten en idé till uppföljaren. Check it: De traumatiserade överlevarna bjuds på en semesterresa av staten till en liten tropisk ö, ett semesterparadis. Men naturligtvis; i en av överlevarnas kroppar utkämpas en segdragen kamp mot ett elakt litet virus.
Zombies i karibien!

Jag kan absolut aktivera zombierna lite mer och göra så att de rör sig runt.
Anledningen att jag har gjort de stillastående är att de då blir mer lätthanterliga ur ett spelperspektiv. När en våning är rensad så är en våning rensad, de blir enligt mig lättare att rollspela då man kan gå genom rum och våningar man rensat utan att vänta på uppdateringar ifrån mig.

Sen aktiveras de allt av ljud också, se bara när Lunde drog igång sirenen locka till sig en hel här med zombies.
Ni har ju skjutit en del och så men då har jag tänkt mest att zombies bara hör att ljud kommer ovanifrån och inte fattat hur man tagit sig upp.

Jag har massa saker jag planerat som kommer få er att lämna sjukhuset, men tänkt vänta med dem innan ni har tagit er upp till våning sjutton så vi kan lämna det problemet bakom oss.


Angående akt 2:
Det kanske blir en akt två... Men räkna inte med det, just nu har jag ganska mycket tid över men antagligen kommer jag inte ha det längre fram så det kanske blir svårt att hålla igång ett spel då.

Men vi får se, det här spelet kommer ta slut nån gång innan sommaren (att rollspela under sommaren kommer inte funka med semestrar och sånt plus att jag inte vill sitta vid datorn på sommaren :p)
Så kanske Akt 2 till hösten, men som sagt räkna inte med det.
Vad akt 2 handlar om beror på vad som händer i akt 1 :gremtongue:


Hoppas alla laddar energi för att spela igång med ny spelglädje på Torsdag :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Jag har hela tiden sett akt1 som "komma till forskarna" typ... så om det kommer ta oss ett halvår att komma en trappa upp... så... wow. :gremsmile:

Och med sådana medspelare som jag har så är jag ju pepp också. Dottern börjar dessutom visa tendenser att gå att natta klockan 22 (supertidigt, jag vet...) så då kanske jag kan få en stunds äkta lugn och ro på kvällen (om man nu kan kalla zombiespelande för lugn och ro). Yay!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Nu saknar jag spelet! Nu vill jag spela!

(Jag saknar Recca. Jag vill att hon kommer tillbaka.)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Cissi said:
Nu saknar jag spelet! Nu vill jag spela!

(Jag saknar Recca. Jag vill att hon kommer tillbaka.)
Nu har vi sagt torsdag så då fortsätter vi på torsdag :gremsmile:

Och ja, hoppas Recca kommer tillbaka!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Halloj allihopa!

Hoppas ni är laddade att dra igång igen, jag har nästan fått abstinens de här dagarna :gremsmile:

Vi har ju haft lite strul de senaste, och det är inte direkt vatten under broarna men ändå dags att gå vidare och fokusera på själva spelandet. Så vi tänker på det som har hänt och tar till oss det men nu spelar vi vidare.
Tekniskt sett är det 2timmar och 15minuter kvar tills det är torsdag, men om någon vill posta innan man går och lägger sig så går allt det bra det med :gremsmile:

Nu kör vi folk!

/Stay classy
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Ja det är skönt att du är tillbaka Recca!

Nu vill jag se Nicky hugga ner horder av zombies. Som en bonde på åkern med sin lie!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Ja det är skönt att du är tillbaka Recca!

Nu vill jag se Nicky hugga ner horder av zombies. Som en bonde på åkern med sin lie!
Bring it.
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Ikväll skall jag tillbringa en stund hemma hos min syster, där finns det begränsad täckning för min mobil. Men ska försöka att skriva om det är någon annan som skriver. Annars så postar jag när jag kommer hem :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Anchorman, du är elak... jättebra SL men elak!


Ville bara säga det.


(Ska läsas med massor av ironi och jag har ett glatt leende på läpparna... vill bara inte fylla vrållådan med mera zombirollspel så skriver det här istället :gremsmile: )
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Hahah mårten!

Men det var ju Axel som frågade efter tändaren, kanske var otydlig :gremtongue:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Meh! Skyller på dig, dock fick vi kanske ut dem lite mera kontrollerat och de kanske hade kommit ut ändå :gremsmile:
(Bara det att Rutger framstår som att han inte alls tänker att det finns zombis bakom bankande dörrar.... :gremsmile: )

Jag läste din text som att det var några som typ var instängde där de kanske hade en ny med sig som var rökare... tänkte inte på farmor för Rutger har inte träffat henne och tror inte axel har gjort det heller så ingen av oss vet att hon har tändare :gremsmile:

Aja, det vart lite roligt... och förhoppningsvis dör ingen pga mitt misstag... men ändrar väl lite på mitt inlägg (typ vad Rutger säger, så han inte verkar som han hör röster)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Fast Nicky och hon har ju rökt cigg så det borde ni sett. Därför jag sa hon som var ny då han inte hälsat på henne.

Men sry om jag var otydlig, jag kan vara det ibland har jag märkt :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Fast Nicky och hon har ju rökt cigg så det borde ni sett. Därför jag sa hon som var ny då han inte hälsat på henne.

Men sry om jag var otydlig, jag kan vara det ibland har jag märkt :gremtongue:
Fast det kan de ju inte ha sett iom att vi satt itrappen och de var utanför trappen. Jag blev faktiskt förvånad också när Axel bad om en tändare och lät så säker på att mormor hade en. Antar dock att hon luktar som en skorsten.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag och Iskaral och Feuflux väntar på Laowai innan vi svarar mer i tråden just nu.
Det låser väl alla lite misstänker jag men vi ville ge Lao en chans. :gremsmile:

Lao! Saknar dig! :heart:
 
Top