Vimes
För feg för DÖDSPAKT!
Kul att vi firar Ankhrox pris med varulvsspel!
Men du, du får ju inte vara varulv OCH siare samtidigt, du är inte @Hägerstrand liksom!Nu @Anthrox kliar det i varulvsspelstarmen — jag har tydligen börjat skriva i ”vanliga” rollspelstrådar!?
När börjar vi? Jag hugger Vimsan med min sikadolk och siar brynolf!
#danger_alert
#serious
#werewolf
#hashtag
Jag var på gothcon, sorry. Ska vi spela varulvsspel eller? Vad är pitchen?Varför har @Hägerstrand inte anmält sig ännu?
Låter kul. Jag är med. Ping @antjoxTjuvar och Lönnmördare. Antjox arrar. Byborna är arborister (lönnmördare) och ulvarna är tjuvar som ska stjäla våra verktyg. Verkar helt ok. BioBunker har anmält sig.
Det är väldigt ulvigt att inte ens veta vad man ska heta! Har ni inte bestämt er i ulvchatten?Jag heter faktiskt Nathrox. Eller jag menar antgrox. ANTKNOX, JAG HETER FAKTISKT ANTKNOX!
Den får six/seven av mig.Vad ger ni den idén? 5/5? 6/5?
Helt annan grej medans jag är här! Man skulle ha ett spel där byborma får hitta på alias utifrån en hemlig uppmaning (”du som bybo får hitta på ett alias men måste följa dessa begränsningar: det ska innehålla ett grundämne i periodiska systemet och en tvåsiffrig sifferkombination, t ex ’99’!” Ulvarna får Beryllium 98 som gratisinfo.
Fan va coolt! Då måste byborna hålla på och hitta på och hoppas att ingen annan väljer samma, samtidigt som de fattar att de inte kan outa för mycket!