Varulv Anmälan: Tjuvar och Lönnmördare

Nu @Anthrox kliar det i varulvsspelstarmen — jag har tydligen börjat skriva i ”vanliga” rollspelstrådar!?

När börjar vi? Jag hugger Vimsan med min sikadolk och siar brynolf!

#danger_alert
#serious
#werewolf
#hashtag

Tjuvar och Lönnmördare. Antjox arrar. Byborna är arborister (lönnmördare) och ulvarna är tjuvar som ska stjäla våra verktyg. Verkar helt ok. BioBunker har anmält sig.

Tjuvar och Lönnmördare. Antjox arrar. Byborna är arborister (lönnmördare) och ulvarna är tjuvar som ska stjäla våra verktyg. Verkar helt ok. BioBunker har anmält sig.
Låter kul. Jag är med. Ping @antjox

Jag heter faktiskt Nathrox. Eller jag menar antgrox. ANTKNOX, JAG HETER FAKTISKT ANTKNOX!

Jag heter faktiskt Nathrox. Eller jag menar antgrox. ANTKNOX, JAG HETER FAKTISKT ANTKNOX!
Det är väldigt ulvigt att inte ens veta vad man ska heta! Har ni inte bestämt er i ulvchatten?

Helt annan grej medans jag är här! Man skulle ha ett spel där byborma får hitta på alias utifrån en hemlig uppmaning (”du som bybo får hitta på ett alias men måste följa dessa begränsningar: det ska innehålla ett grundämne i periodiska systemet och en tvåsiffrig sifferkombination, t ex ’99’!” Ulvarna får Beryllium 98 som gratisinfo.

Fan va coolt! Då måste byborna hålla på och hitta på och hoppas att ingen annan väljer samma, samtidigt som de fattar att de inte kan outa för mycket!

@Vimes @Hägerstrand @Anthrox @Brynolf @Feuflux @Sidd Vad ger ni den idén? 5/5? 6/5?

Såååå nöjd. Ska nog satsa på att bli professionell varulvsspelsdesigner faktiskt! 💰💶🤑

Helt annan grej medans jag är här! Man skulle ha ett spel där byborma får hitta på alias utifrån en hemlig uppmaning (”du som bybo får hitta på ett alias men måste följa dessa begränsningar: det ska innehålla ett grundämne i periodiska systemet och en tvåsiffrig sifferkombination, t ex ’99’!” Ulvarna får Beryllium 98 som gratisinfo.

Fan va coolt! Då måste byborna hålla på och hitta på och hoppas att ingen annan väljer samma, samtidigt som de fattar att de inte kan outa för mycket!

Toppen! Spionchefens Återkomst: del 2!

Men om vi bara får en spelare till låter jag Stråtrövaren vara med ändå. Så hitta en spelare till.

Både @Bifur och @Khan ville vara med och spela varulv sa de i torsdags!
"nä, okej, de sa mer ”vänta va? Varulv? Nej det orkar jag då rakt inte” men man får läsa mellan raderna"

Back