Nekromanti Anmälan till varulvsspel!

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Nu ska jag inte vara med, men jag tyckte det räckte med 9, eller hur många det nu var senast. Det var mer överskådligt och lättare att hålla ordning på alla. Mindre inlägg att läsa också
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag tycker som OBD att det funkade utmärkt med en mindre grupp spelare, och vad gäller inläggstak blev det aldrig ohållbart i förra liret trots att vi saknade sådant. Blir vi upp mot 12 spelare kan det nog vara en idé att begränsa lite.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Som det ser ut just nu så kan RasmusL, Vimes, Konrad, xyas, Basse och Haster spel. Det är totalt 6 spelare
Empiricus och Anchorman har inte givit något bestämt besked om det kan/vill vara med just nu.
Att sätta upp ett spel för 6 personer känner jag är ganska så meningslöst för min del, vill i alla fall ha minst åtta spelare helt fler för att jag ska orka lägga ner tid på att sätta upp ett spel.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag är kanske intresserad, men det beror lite på hur många (nu verkar det inte vara någon risk att vi blir för många men), när i tiden det startar (om det krockar med när jag jobbar i montreal så är jag nog inte på), och vad upplägget är (som vanligt är jag inte jätteintresserad av för flufftunga/konstiga varianter). Så jag inser att jag är lite tough customer här men när det kommer upp ett spel så kommer jag helt klart överväga att anmäla mig.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Coolt. Jag ska lämna civilisationen i en vecka, men om det inte börjar tidigare än nästa helg (8e november) kan jag vara på.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag anmäler mig på riktigt nu då :)! Ska bli kul, har bara spelat varulvsspel live så detta blir nog spännande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Emigrerar vi till http://rollspel.createaforum.com snart? Jag tänker att det här forumet kanske kommer gå ned när man byter server mm. Eller är jag bara onödigt orolig? Vore skönt att spela varulvsspel på stabil plattform (och jag vet att Magnus och teknikerna gör ett jättejobb, inget ont om dem, det blir säkert jättefint när allt är klart, men tillsvidare kanske vi borde överväga det andra forumet).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag kör helst på punkforumet. Det funkar like a baws på mobil och är allmänt bättre än det här. Nackdelen är förstås att det är lite "längre dit", men det är inget större problem tycker jag. Startar helst v47 men är förstås med alldeles oavsett spelstart.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Punkforat funkade ju kung senast så jag röstar för det också. Taptalk var kanonbra för att läsa ikapp via mobil. Lyckades dock aldrig logga in men jag skall ge det en chans till för det ändamålet.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
+1 på punkforumet från mig.
Jag är på resande fot i främmande land fram till 24 november, så kan spelet börja typ då så vore det kanon för mina varulvsspelsbehov. Annars är jag gärna med på nästa efter detta om ni känner att det funkar bättre att köra tidigare :)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kommer inte registrera mig på punkforumet och jag kommer hålla spelet här på forumet.
Själva spelet kommer tidigast sättas igång på måndagen den 10e, dvs två dagar efter flytten av forumet till en ny server. Så flytten av forumet ska inte komma att påverka varulvsspelet i någon form alls.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,683
Location
Stockholm
Alltså, bara möjligheten att få ett inlägg uppätet gör mig illamående inför att spela varulvsspel. Jag vill egentligen inte vara tråkig på det sättet men jag är fett osugen på att spela på detta forumet.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
RasmusL;n48250 said:
Vicotnik: Men snälla, det här forumet är ju inte varulvsspelbart :(
Om inte annat kunde det vara skönt för oss icke-varulvsspelare som använder oss av "senaste inlägg"-listan att inte svämmas över av varulvsinlägg. :)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Rasmus, det är ingen som tvingar dig till att spela på det här forumet. Dock tänker jag inte registrera mig på ett nytt forum bara för att hålla i ett varulvsspel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,683
Location
Stockholm
Vicotnik: ...och det är inget som tvingar dig att se min vädjan som att jag känner mig tvingad att vara med och spela. Alla spelare som uttryckt en åsikt har varit för att spela på rollspel.createaforum.com och även om jag har full förståelse för att den som håller i spelet är den som bestämmer så tycker jag att det är lite konstigt att du inte är intresserad av att tillmötesgå dessa åsikter.

Då röstar jag på Basse som spelledare på punkforumet.
 
Top