Nekromanti Anmälan till varulvsspel!

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Nu drar vi igång anmälan!

8+ spelare sökes!
1+ spelledare sökes!
1 st varulvsspel sökes!

Anmäl er nedan och skriv när ni kan börja lira!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Anmäler mig som om det inte fanns någon morgondag. Kör gärna igång om typ två veckor, men spelar förstås när som helst om det krävs av mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tillägger att jag är fetpå på flufftunga wacko jacko-upplägg och avskalade klassiker! Det spelar ingen roll.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
På på allt.

Är spelledare en gång i veckan och har varit så i 25 år så jag är på som spelare.

Körba!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Jag är inte på.

Däremot flyttade jag diskussionen till rätt forum.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag kan tänka mig att sätta upp ett spel. Vad det blir för typ av spel beror nog på hur många som är intresserade av att spela.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Vicotnik;n47215 said:
Jag kan tänka mig att sätta upp ett spel. Vad det blir för typ av spel beror nog på hur många som är intresserade av att spela.

<3 !!!!!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag är gärna på som spelare!
Och jag kan närsomhelst efter den 24 november.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Får ni också sån där post-traumatisk saknad efter spelet? Det är så himla spännande att följa och man har massa tankar och så...poff blir det dödstyst när det är över. Varulvsspel lämnar liksom nåt sorts tomrum efter sig.

Hursomhelst är jag på! Jag är gärna spelare i alla sorters varulvsspel (mitt favoritvarulvsspel är nog Mukwas "Ett Äventyr", som hade en lagom mängd fluff).

Sedan hoppas jag på att någon gång i framtiden (dvs inte 2014/första halvåret 2015) få:

1. Arrangera en klassiker och visa hela världen (och mig själv) att jag klarar av att göra det efter konstens alla regler.
2. Arrangera "Ebon Oaks 2 - Återkomsten", dvs ett sorts varulvsspel där målet är att klara sig ut ur ett spökhus innan spökena har dödat alla (eller är lika många som de oskyldiga tonåringarna som går in i huset)
3. Arrangera ett fluffgalet spel i Indiana Jones/Chtulhu-investigator/1920-tal-stil med massa pussel, gåtor, chiffer mm.
RasmusL said:
Go Banjo Boy!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jag är på om det finns begränsning på antal inlägg
RasmusL said:
Skriv korta inlägg istället! Dialog istället för monolog!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag är inte så förtjust i inläggstak egentligen. Det blir väldigt artificiellt och påverkar vissa (KK) mer än andra (mig). Men samtidigt så stör jag mig på att rundorna alltid ska ha en miljard inlägg, och lämnar man datorn för att gå på toa så kommer man aldrig att komma ikapp :/
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Lite samma problem egentligen, och så ska folk sitta och räkna tecken. Kortare rundor kanske?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag tyckte som utomstående att det funkade rätt bra i förra partiet när man inte var så många från början. Å andra sidan är det ju en annan sak att verkligen vara med i spelet, och det dog av en del efter de första rundorna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag kommer med stor sannolikhet inte ha någon form av begränsning på inläggen, detta då jag är lat och inte kommer orka se över att folk håller sig innom sagda gränser.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K är alltså på allt som rör sig. Oavsett inläggstak och annat bjäffs! Jag förespråkar som Rasse att man skall få posta hur lite eller mycket man vill för vi lever ju i ett fritt land förböveln! Körba!
 
Top