Nekromanti Anmälan till nytt varulvsspel

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Anmälan stängd! Vill du vara reserv tar jag dock gärna emot en anmälan från dig!

---

Jag tänkte sparka igång ett varulvsspel nästa vecka. Du borde anmäla dig till det!

Minst sju spelare. Vi kör på Discourse-forumet. Deadlines klockan 21.00. Röster får ändras hur många gånger som helst innan deadline. Inget inläggstak.

Semi-öppet upplägg. Den centrala mekaniken är att ulvarna saknar nattmord. Vissa spelare är dock "giftiga" och om de blir utröstade tar de med sig en av de som röstat. Vem av de som röstat som åker ut bestäms av vilken siffra mellan 1 och 100 de har i sin roll, lägsta siffran åker ut. Både ulvar och bybor har siffror och kan vara giftiga. Antal ulvar och eventuella övriga förmågor är beroende av antalet spelare.

Fluffet är inspirerat av Povel Ramel.

Spelstart nästa söndag, den 14:e!

***Hungriga:
Empiricus
.113
RasmusL
Konrad Konvalj
FarbrorDogface
xyas
Jocke
Basenanji
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Om man väljer att fetmarkera enstaka bokstäver ur wikipediaartikeln om Povel Ramel så kan man få fram ett meddelande som säger "Empiricus är med". Jag kan för mitt liv inte komma på något som gör att jag vill motsäga det fyndet, så skriv upp mig!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Eftersom inget annat är på gång så är det ju ditt som gäller, men vi kan inte teama ihop längre vimes ;(

Men jag är på. När du skriver deadlines kl 21, är det som spiders att det är 3 dagar, eller är det varje dag det räknas röster? Eller beror det på antal spelare eller nåt sånt.

Edit: Jag var just på väg in för att fråga om inte någon skulle starta ett snart, när jag upptäckte det här btw :) Bra timing!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jag har inte riktigt bestämt mig för hur långa rundorna ska vara, men inte varje dag i varje fall. Tre rundor i veckan tycker jag är ganska bra, och så kan man korta rundorna mot slutet. Men det beror på hur många spelare det blir!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Yes, då vet man :) Nu kan jag ju allt i förväg också, ska bli spännande se hur alla kastar sig över mig denna gång bara för att jag INTE ställer massa frågor längre :p
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Vad tror vi om midsommar? Den helgen kan bli lite svår för mig. Annars är jag på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag kan ju inte hålla mig ifrån att trycka på PÅ-knappen.

Det är tidsbristen som talar emot men jag kommer ge det ett försök så körba!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Är omöjligt upptagen nästa vecka, så jag måste tyvärr hoppa denna :(
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Hellzon;n95834 said:
Vad tror vi om midsommar? Den helgen kan bli lite svår för mig. Annars är jag på.
Jag är också upptagen då, så jag kommer inte avsluta någon runda under midsommarhelgen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Jag är intresserad. Har vart med en gång tidigare (doctor who) men på den tiden jobbade jag 12 timmars pass så jag var tvungen att bryta. Har nu vanliga arbetstider (nåja) så det borde inte vara något problem.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Kul Jocke!

Jag vill mena att tempot och tonen är lugnare nu än när Doktor Who-spelet kördes. För övrigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jepp. Helst två till dock. Basse borde anmäla sig ASAP
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Basse anmäler sig ASAP. (mitt nick i Starcraft2-världen är btw aZap. Notera blandningen gemener och versaler, man e ju nere med kidzzen ba' haxxorz haxxorz)
 
Top