Konvent Anmälan till MunkCon II

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Aha! Hela MunkCon var alltså egentligen bara en slug plan för att samla in statistik om Sveriges rollspelare och sälja denna vidare! 😂
Den insamlade informationen är ”ålder”.

Och det är enkom för att konventet har utskänkningstillstånd.

(Så att jag kan rita ett stort fett kryss på ”värdebevisen” för de som inte har åldern inne.)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,960
Den insamlade informationen är ”ålder”.

Och det är enkom för att konventet har utskänkningstillstånd.

(Så att jag kan rita ett stort fett kryss på ”värdebevisen” för de som inte har åldern inne.)
Jag tänkte att det var orsaken 🙂 Det var menat som ett skämt att det vore så komiskt knäppt att göra sig mödan att anordna ett konvent bara för att få reda på åldern på ett tiotal nördar och sen försöka sälja det som ”statistik” 😁

Ska hursomhelst bli ruskigt roligt!!! Jag har gått i valet och kvalet om man skulle spelleda något, har ju en del egenskrivna alster det vore kul att få testa i praktiken någon gång 🙂
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,906
Location
Marjura
Jag tänkte att det var orsaken 🙂 Det var menat som ett skämt att det vore så komiskt knäppt att göra sig mödan att anordna ett konvent bara för att få reda på åldern på ett tiotal nördar och sen försöka sälja det som ”statistik” 😁
If something is free you are the product.
Så gick det till när rollspelarna blev ölkonsumenter utan egen vilja. Didi & Björn kan väl skriva en bok om "De Ölsugnas Armé".
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
338
Location
Fruängen
If something is free you are the product.
Så gick det till när rollspelarna blev ölkonsumenter utan egen vilja. Didi & Björn kan väl skriva en bok om "De Ölsugnas Armé".
Fast jag dubblade nog antalet både kaffe och cola mot antalet öl förra konventet ;)
Och då är jag ändå ölnörd ;)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,635
Location
Oktoberlandet
Den insamlade informationen är ”ålder”.

Och det är enkom för att konventet har utskänkningstillstånd.

(Så att jag kan rita ett stort fett kryss på ”värdebevisen” för de som inte har åldern inne.)
😳…var ändrar jag mitt svar 12 år…?
OBS! Frågar åt en vän👍
 

Quercus

Veteran
Joined
23 Nov 2023
Messages
8
Location
Södertälje
Jag kommer att spelleda Deathbringer. Det är ett scenario för fem(5) spelare.
Färdiga karaktärer, tärningar att låna, samt en bunt pennor tar jag med mig.
Kör en snabb introduktion om spelet och sedan drar jag igång scenariot.
Jag räknar med att köra två pass på max 4 timmar (det kan ta slut ruskigt mycket snabbare om tärningarna är onda).
 

Herr_Omar

Veteran
Joined
8 Aug 2023
Messages
24
Location
Stockholm
Nu har jag startat en samlingstråd borta på Facebook där de som tänkt spelleda något kan anslå vad.

Den som avstår Facebook kan anslå det här istället så lägger jag upp det.

Det är fortfarande så att vi inte vill ha föranmälningar till spelpassen, utan detta är bara för att bygga hype.
Är envis vägrare av Facebook.
Tänker köra ett nykomponerat scenario för Kutulu i nutid (utspelar sig 10 mars 2024) med upp till sex spelare och skräddarsydda karaktärer. Observera alltså: mycket fokus på rollspel och väldigt lite tärningsslag.
 
Last edited:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Tjo!

Jag saknar fortfarande en knapp handfull betalningar.

Om ni vet med er att ni inte betalat, kolla bland er skräpmail ifall mina påminnelser hamnat där.

Tack på förhand!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Det är fortfarande en person som inte reagerat på något av mina tre e-postutskick.

Är det någon som känner en Erik Helldén och kan peta på honom? Annars måste jag tyvärr överlåta hans plats åt nästa person på väntelistan.
 
Joined
25 Feb 2024
Messages
1
Det är fortfarande en person som inte reagerat på något av mina tre e-postutskick.

Är det någon som känner en Erik Helldén och kan peta på honom? Annars måste jag tyvärr överlåta hans plats åt nästa person på väntelistan.
Ja, vi anmälde oss för att gå tillsammans. Hetsar på honom att betala asap!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Tjosan!

Vi har fått ett par avhopp, så om du skrivit upp dig på väntelistan – kolla din mail!

Vi behöver svar så snabbt som möjligt så vi vet om vi ska gå vidare med nästa person på listan.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,726
Location
Eskilstuna
Vi behöver svar så snabbt som möjligt så vi vet om vi ska gå vidare med nästa person på listan.
Jag tänker att det kan vara en bra princip att sätta deadlines i alla såna här kungörelser. Det blir tydligare för deltagare och enklare för er.

Endast menat som ett tips för ett superfint konventsupplägg under utveckling.
 

RasmusH(Swe)1

Veteran
Joined
1 Sep 2023
Messages
11
Är envis vägrare av Facebook.
Tänker köra ett nykomponerat scenario för Kutulu i nutid (utspelar sig 10 mars 2024) med upp till sex spelare och skräddarsydda karaktärer. Observera alltså: mycket fokus på rollspel och väldigt lite tärningsslag.
Låter mycket intressant! Kommer definitivt vara intresserad om det går ihop tidsmässigt
 
Top