Varulv [Anmälan] - Mäster Ulv 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
I stora byastugan kurade de ihop sig. Utanför var natten vild, hon rev i trädkronor och höloft, och hon viskade in mellan stockarna till de församlade i stugan. Byäldsten reste sig makligt upp, borstade av sina slitna byxor och tog till orda:

"Dä finns ingen anledning te å fara mä osanning. Vi vet nog va vi har å leka mä. Dä ä Mästerulven i faggorna, så ä dä. Vi har sett hanses verk: förrveckan blev Torp-Jöns höner tagna, å därefter Maja vid åns får revna, å nu fann vi stackars Dräng-Olle sleten i bitar bak Karl Karlssons änkas svinstall. Nog ä dä Mästerulven, jajemensan."

"O ve!", "Ack ack", "Må hin onde ta'n!" klagade de församlade. Nattvinden slet i takpannorna.

"Så, så" manade byäldsten. "Än ä inte vårt hopp tilländalupet. Vi ha finnet på råd, minsann! Å vi ha efterskicket hjälp, sanna mine ord!"

De församlade byborna tystnade. Kunde det vara sanning? Kunde det finnas en frälsning mot det onda? Kunde Mäster Ulv stoppas?

"Å imorrn kommer den, jojo. En Mäster Bybo! Mäster mot Mäster!"

---


Det här är den officiella anmälningstråden till Mäster Ulv 4: Mäster mot Mäster!

Mäster Ulv-konceptet går ut på att en spelare slumpas att vara Mäster Ulv och denne gör ett setup-drag där hen väljer hur spelupplägget ska se ut. Se tidigare Mäster Ulv-spel för exempel på hur det kan gå till. Ställningen är just nu 2-1 till ulvarna.

Det nya för det här spelet är att en annan spelare kommer slumpas att vara Mäster Bybo. De båda mästrarna kommer få var sin "meny" med roller, förmågor, nattmord etc att stärka sitt eget lag med, och en poängpott att använda för att köpa grejer från menyn.

Spelstart 24:e oktober

Anmäl dig här i tråden. Alla är välkomna, nyfikna nybörjare, ärrade veteraner och efterlängtade återvändare. Varulvsspel på WRNU är det finaste vi har i det här landet - och det här kommer bli ett toppenspel! Ta chansen att skriva in dig i Mäster Ulv-historien! Kämpa för att utöka ulvarnas ledning, eller för att rädda byn undan ett nedsligt nederlag!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tänk om Sidd blir Mäster Bybo och jag Mäster Ulv?

Jag försöker inte påverka spelet i förväg eller nåt, jag bara luftar en tanke.

Men tänk om det blev så! 🤩
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Tänk om Sidd blir Mäster Bybo och jag Mäster Ulv?

Jag försöker inte påverka spelet i förväg eller nåt, jag bara luftar en tanke.

Men tänk om det blev så! 🤩
Då måste du anmäla dig 😉

Jag vill gärna vara med. Dock har jag börjat nytt jobb och kommer inte kunna vara lika aktiv som vanligt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Så himla grymt upplägg igen! Vimsan verkar kunna skaka fram kuliga spel hur lätt som helst!

Såklart att jag är med. Såklart att jag vill ta chansen att få bli Mäster Ulv!

Vad säger ni andra om det? Vill inte ni också ta chansen? Jag tänker på skickliga spelare som:

@Yem_86 @Empiricus @Hellzon @Genesis @Stövelkatten @Halo9000 @Vicotnik @Lukas @Björn den gode @LJSLarsson @Impetigo @fjodorsenuba @BiobunkerVII

Och om någon är värd att få vinna storslaget så är det ju @Xyas !

Kan vi för övrigt locka hit @Korpa @konradkonvalj eller @Recca? Det vore en återkomst värd namnet!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Känns som ett superkul koncept och jag hade gärna varit med, men jag kommer att vara i Brasilien och glassa. Vill inte spendera semestern på forumet, oavsett hur trevliga ni är.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Det låter som en cool grej men jag kommer inte ha möjlighet att vara med, så jag får heja på byn från sidan av!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Känns som ett superkul koncept och jag hade gärna varit med, men jag kommer att vara i Brasilien och glassa. Vill inte spendera semestern på forumet, oavsett hur trevliga ni är.
Det låter som en cool grej men jag kommer inte ha möjlighet att vara med, så jag får heja på byn från sidan av!
Asch! Ni är välkomna nästa gång (eller om ni ångrar er ;) )
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nu när jag tillslut har kommit till jobbet och prokrastinerar så låter detta som ett ypperligt tillfälle att anmäla sig för framtida prokrastinering! :D
Varulvsspel är den bästa typen av prokrastinering! Välkommen!
 
Top