Ezping Orm
Hero
Den där ankan är nog ändå min favorit, inser jag. Bergting, Egerkrans och Stefan Kayat petas ner ett snäpp. Hur uselt DoD-dataspelet än var så var det jäkligt coolt att få spela den gröna ankan.
"En mördaranka och mörkeralv går in på en bar..." låter som början på ett fantastiskt äventyr!Inget formulär eller så, men min första egna rollperson var Don Laratores, svart anka och lönnmördare.
Det enda jag minns av vad som hände med honom var att han klev in på en rätt välfylld krog med en mörkeralv, gick fram till ett bord med några lediga tomma och frågade ”Är det ledigt här?” – och satte sig ner innan han fick svar.
Först bara så alla vet, jag är för ankor.
Minns att under en period spelade väldigt mycket vargman och en av de andra spelarna gärna spelade anka, tror hans liv alltid slutade med att jag åt upp hans anka varje gång.
Vem kan ogilla ankor, dom smakar ju så gott.
Jag tycks inte kunna hitta något rollformulär för den (om det någonsin fanns ett eller om den bara fans i form av nedklottrade anteckningar i något sedan länge kasserat anteckningsblock), men jag hade en backupp-rollperson som det aldrig blev av att spela som var just en brun anka som var bödel. Han hade sin bödelshuva, och en ett urval av halshuggningsverktyg (yxa och tvåhandssvärd), rep och allt sånt som kan vara bra att ha.Är det ingen mer som har kvar någon fräck ank-RP från när det begav sig?
Ankorit!
Lite som en Cenobit
Fast ensammare.