Tycker Italienska Fantasy namn passar ankor. Som Giuseppi Giuseppi, Andriano di Bocca, Balthzere Prudenta, Aniara da Mucci osv
Det avgör saken. Om jag någonsin gör en rymdanka ska han heta Ankilles Viggen.Igår fick jag en aha-upplevelse när jag insåg att även viggar är andfåglar. Gjorde därför om en SLP, en mycket hövisk och ädel riddaranka, i ett äventyr jag planerar från en vit anka till en vigg. Se bara på hans bakåtslickade tofs och stirriga blick! Perfekt för en ung adelsman!
Vet inte om det framgår nånstans men Cosmo Mogger är familjens överhuvud i vårt Kopparhav.
Och huset Moggers vapensköld är fem gyllene ägg mot röd bakgrund om någon tar den referensen...
Några till:Anknamn:
Jag känner mig fortfarande lite bitter att jag inte fick den som konsttryck från DoD-kickstartern! Det var i princip den bilden som fick mig att backa!
Jag känner mig fortfarande lite bitter att jag inte fick den som konsttryck från DoD-kickstartern! Det var i princip den bilden som fick mig att backa!
www.johanegerkrans.com
Nu ser jag Monthy Pythons Pontus Pilatius från Life of Brian säga detUnleash the quacken?
Ska vi börja prata Kalle Anka så gick jag och småfnissade i flera dagar efter att det passerade i flödet att stackars Tareq Taylor ska figurera i tidningen som...Det är ordvitsar i stil med detta jag oftast tä på när det är ankor med i spel …
![]()
Ank-itektur och mysterier i centrum när Kalle Anka ank-ommer till Skellefteå
Det kommande numret av Kalle Anka & C:o bjuder ett ovanligt äventyr i en ovanlig ankmiljö: Skellefteå. I serienwww.mynewsdesk.com

Tror de har att han är blekt-gulfjädrad. Vi har sett Disney ankor med annan fjäderskrud än vit tidigare, även om de är ovanliga.(Men hudfärgad anka? Hur har de tänkt där?)

Det är märkligt vilka namn man tycker passar till ankorJag har fått dille på att namnge alla ankor i Drakar och Demoner med tyskklingande namn. Varför vet jag inte, kanske för att det låter kul! Hittills har jag: hertiginnan Quäka von Golteenschnabel samt graf Aythyon von Entengruber och hans väpnare Eiermann.
Just ja, i min solokampanj till DoD heter en ankbard Vienna Sängerschnabel, ett namn jag är mycket nöjd med!Jag har fått dille på att namnge alla ankor i Drakar och Demoner med tyskklingande namn. Varför vet jag inte, kanske för att det låter kul! Hittills har jag: hertiginnan Quäka von Golteenschnabel samt graf Aythyon von Entengruber och hans väpnare Eiermann.
Dessa är ju typiska vargman namn i min kampanjNågra anknamn från Kalle Anka Pocket :
Gyllennäbb
Von Gååhs
Ankhjärta
D'Ancque
Af Kvacque
Näbbretko
Näbbersville
Anquirre
Näbblund
Andrik
Von Kvackenfeldt
Hoppas att någon av dem heter Zeke eller Hezekiel i förnamnDessa är ju typiska vargman namn i min kampanj

Vad alla antog skulle hända när Disney köpte Star Wars...
”Hoppades på” i mitt ank-älskande fallVad alla antog skulle hända när Disney köpte Star Wars...

I min familj är det sedan länge etablerat att alla simmande fåglar, med undantag för svanar, är ankor.Detta är tvååriga min sons favoritbild ur hans favoritbok. Han har bestämt att det är en anka. Personligen tycker jag att det mer liknar en kyckling, men har min son bestämt att det är en anka, då är det en anka
View attachment 18071
Ska spela ett one-shot i Cyber M/77 med kompisgänget från förr i helgen. Passade på att AI-generera en bild av min rollperson Drake Mallard (puns intended).
Hur stora är deras ankor om man kan rida på dem?
De är faktiskt så stora så att SKEPP kan rida på dem!Hur stora är deras ankor om man kan rida på dem?