Nekromanti Ankor i mundana?

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Är det någon som skulle tycka om att ha ankor i mundan?
Själv när man lirade dod 91 så är de bara den coolaste formen av krabater!
HAr konstruerat ihop en hel mondul om ankorna precis som cirefalier hur de kom hit mm :gremsmile: eftersom det känns jag jag stjäl dem måste man lämna lite av mystiken kring detta med en portal hehe... man hur är era åsikter är det ingen form av varelse ni uppskattar eller vill ha med? tex jätte och cyklop!!!
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
AAAARGH!

Jag har ingenting emot ankor i Mundana, så länge de inte visar någon form av intelligent beteende. Det skulle möjligen vara om någon magiker/schaman/nekromantiker med sjuk humor bestämde sig för att fängsla någon rollpersons själ i en anka (det skulle faktiskt vara roligt... tills jag tröttnar på det tio sekunder senare), men jag skulle aldrig under några som helst omständigheter befläcka mitt ädla och renrasiga Mundana med något sånt sjukt påhitt som ankor som spelbar ras (eller ospelbar för den delen), och absolut inte i mitt hårda och brutala industrialist-imperialist-pseudomellankrigstids/preWWI-Mundana!

- Danne, nöjer sig med misslor och gûrder
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
DOD 3 äger

håller med ankor är assköna spelade DOD 3 innan jag fick eon (SL såklart) en var en anka köpman skitcoolt!
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Eftersom du frågar: nej. Aldrig i livet. Niet. Nada. Jag avskydde ankorna redan i DoD, och det var länge sedan :gremlaugh:

Varför inte spela DoD som DoD och Eon som Eon? Reglerna kan man alltid flytta över om man vill.

/RipperDoc - som mer eller mindre plockat bort misslor och en hel trave varelser från mönsterböckerna
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
"Är det någon som skulle tycka om att ha ankor i mundan? /.../ man hur är era åsikter är det ingen form av varelse ni uppskattar eller vill ha med? tex jätte och cyklop!!!" - elion

"Eftersom du frågar: nej. Aldrig i livet. Niet. Nada. Jag avskydde ankorna redan i DoD, och det var länge sedan" - RipperDoc

Fast det var ju inte det som var frågan, utan om någon skulle gilla att ha med ankor i Mundana.. Att sitta och skrika att ankor inte hör hemma i Mundana är ju rätt ohyfsat svar på frågan, om än du skrek på ett skämtsamt sätt..

/Han som gillar animorfa varelser
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Elion frågade ganska tydligt efter våra åsikter rörande ankor i Mundana eller andra nya varelser i Mundana, och jag svarade ganska tydligt. Så jag föreslår att du svarar elion med din åsikt istället för att meddela den till mig :gremgrin:

/RD
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
peace pojkar :gremsmile:
ville bara ha åsikter, själv tycker jag om fler och fler varelser, hatar att inte kunna använda fantasy som fantasy ska vara! eon som eon och dod som dod. inget av alla rollspel är unik! det tar från varandra på allt så de e bara konstigt om man tycker de!
Jag gillar fantasy varför det blir ewons regler är för att rollformulären är bra och jg gillar att man blöder :gremsmile: sedan allt är egentligen inte så viktigt, det bästa är inte än organiserad värld utan en värld där sagor kan skapas och legender kan bildas!
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: AAAARGH!

Alright men.... säg till när Tefaten kommit och hämtat dig, så kan du ju berätta lite om deras värld, kanske ta med lite lasrar till ditt otroligt vackra mundana! ^_^
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Ja varför inte. Det finns ju många andra varelser i Mundana som är hybrider mellan djur och människor så varför skulle man inte kunna ha ankor? På åttiotalet så såg jag en film som hette Howard the Duck som handlade om en anka (med människointelligens och händer och så) som kom till jorden genom ett expriment. En sådan tappning av anka skulle kunna fungera bra i Mundana tror jag, inte anka a la kalle anka.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Rättelse

"Alright men.... säg till när Tefaten kommit och hämtat dig, så kan du ju berätta lite om deras värld, kanske ta med lite lasrar till ditt otroligt vackra mundana!"

Det heter eldlansar, inte lasrar. Och tefaten är rymdskepp från federationen.

- Danne, vars Hem heter Skymning.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Rättelse

hehe ahh, misstänkte att det var något sådant...
härligt då, får man vaar med i liret har en skit cool rp att lira med
Obi Arghon ala dela Ghor och
Darth Fidel el Castro miseou Sanari
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Om ni ursäktar lite neoromantik här, det kändes lite dumt att starta en ny tråd för att fråga: Har någon gjort fanregler o fluff för ankor till Eon?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag kan för lite om ankor i DoD...hjälp mig, vad var deras grej? Pirat-schticken känns rätt tagen av tirakerna redan...
Deras grej var nog mest något som byggdes upp över tid genom olika moduler, och sannolikt inte sällan med spelgrupper som själva fyllde ut mellanrummet.

Det sagt så finns det en del källor. En del rent trams, en del comic relief, en del briljant.

I Kopparhavets hjältar har vi plockat fjädrarna ur denna flora och där utgör ankorna en kultur som de flesta andra, men av förklarliga skäl väl anpassad för ett kust- och/eller havsliv. De lever ofta i eller nära övriga och är ofta rätt assimilierade. Det sagt så har de lite egenheter som i vårt fall utgörs av en blandning av italienska renässanshus och berber. De finns numera utspridda över hela Kopparhavet och bortom men är centrerade till en central ögrupp, där handel är den gemensamma styrkan. De har ett eget språk, eller "eget", iaf. Det är oklart om det är deras eller om de i sin tur har lånat in det i dimmig förhistoria.

Jag är nog rätt tveksam om de passar i Mundand, som är lite mer seriöst. Dessutom har Eon redan misslor, som fyller lite samma nisch även om approachen är rätt olika.
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
Den bästa versionen på ankor tyckte jag var specialstyrkan Kommankosoldater...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
I den sabriska fältskären Yzabeau Brabazons krönika över den första sabriska världsomseglingen, Om de antipodiska haven och deras fruktansvärda under, beskrivs ett flertal märkliga folkslag som ska bebo Mundanas baksida. De huvudlösa blemmyerna, de långörade panotierna och, mest kontroversiella av alla, de fågelhövdade nessokefalerna. Dessa beskrivs som människolika änder, småvuxna men morska och djärva krigare samt oförvägna sjöfarare. I arkipelagen söder om Eldhavet tycks de ha sitt hem, där de bygger sina hem och trotsar monsunvindarna i sina små skepp med vingliknande segel. Att dessa skulle existera är något som såklart ifrågasätts av varje sansad bedömare, vilka menar att det antingen rör sig om osedvanligt stora men ointelligenta fåglar liknande de moin'meragha som bebor Alarinns sydkust, eller ett okänt mänskligt folk i fjäderskrudar och masker.

Men om de finns? Nessokefalerna (eller anaq som de betecknar sig själva) är då faktiskt ett folk, kanske avlägset släkt med ödlefolken och kamorferna. De ser för det mänskliga ögat onekligen andlika ut, med platta näbbar och fötter, smala halsar och huvuden och en fjäderdräkt som för kvinnorna är grå- och brunspräcklig och för männen präktigt färggrann, med en grön hjässa, rödvitt ansikte och brokig kropp. De når en människa till bröstkorgen, och deras vingar är i allt väsentligt ombildade till armar -- de fjädrar som pryder dem duger inte att flyga eller ens glidflyga med. De klär sig vanligen i praktfulla tunikor och hattar, och deras krigare bär rikt utsmyckade bronshjälmar och ödleskinnsharnesk. Politiskt är de organiserade i stadsstater vars styre varierar mellan snårig republikanism och tyranni under gudakonungar som anser sig stå i särskilt förbund med havsguden Qu'axaq, en nyckfull herre som ofta sägs kräva dränkningsoffer. Deras sinnelag är, kanske som en konsekvens av deras avlägsna släktskap med de kallblodiga folken, kärvt och osentimentalt, även om de också kan vara tämligen godmodiga.

Anaq
Styrka 1T6+2, Tålighet 2T6+2, Rörlighet 2T6+1, Uppfattning 2T6
Vilja 2T6+2, Psyke 2T6, Visdom 2T6, Utstrålning 1T6+3
Den medankeliga dygden: Anaq, oavsett om de lever under en republik eller en gudakonung, se deltagandet i stadsstatens politik och krigföring som oerhört viktigt. De får 3 enheter att placera på färdigheterna Argumentera, Lagkunskap och Spjut.
Fjäderdräkt: Beroende på kön får anaq antingen kännetecknet Praktskrud eller Kamouflerad till 4T6.
Qu'axaqs barn: Anaq börjar spelet med 5T6 i Simma, och drabbas av halva mängden syrebrist och nedkylning relativt människor.
Väs stormen i ansiktet: Anaq är lättlärda i Sjömannaskap och får ett extra slag på händelsetabellen för Färder & äventyr.
Talade språk: Axanaq.
Skriftspråk: Inga.
 
Top