Nekromanti Anglicismer jag gillar

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Nänänänä...

...försök inte slå i mig att kukar inte är fina.
Jag är bisexuell, och har genom mitt liv sett ganska många kukar (fler än dig, vill jag nästan lova - jag, till skillnad från dig, har haft 100% tillträde till platser som t.ex omklädningsrum) - och jo, jag tycker att kukar är fula. De kan vara erotiska och mysiga, men särdeles estetiskt tilltalande tycker jag nog inte de små äckliga skinnkorvarna är.

Eftersom 84% av männen det här forumet statistiskt sett är hetero och nånstans runt 10% av kvinnorna homo så ska jag låta er slippa en lång, poetisk utläggning om kukars inneboende skönhet även som estetiska objekt, men jag lovar. Hyllmeter har skrivits i ämnet! (av dessa kanske bara en hyllcm av mig)
Eftersom jag inte tillhör några av de uppräknade procenten får du gärna go right ahead för min del =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Förklara nerf

Mitt senaste exempel på användning: Vår Vampire-SL har nerfat varulvarna så att det inte krävs att det man försöker skada dem med är rent silver - det duger tydligen med lite symboler skrivna i silver eller att något har en silverbeläggning för att det ska funka - till skillnad från som jag uppfattat vanliga Werewolf, där det egentligen bara funkar bra om det man använder är solitt silver.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Nänänänä...

Hur många av de kukarna har varit erigerade?
Inte så många som jag skulle vilja, men som porrkonsument och del av ett minst sagt skabröst kamratgäng har jag sett min beskärda del.

Nej, det är fortfarande inte vackra eller snygga.

Jag står fast vid att det finns många positiva saker man kan säga om resta eller vilande kukar. Estetiskt tilltalande är dock inte en av dessa saker.
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
RFC

Second-guess för att det inte finns något bra svenskt begrepp.

Och vad betyder egentligen det uttrycket? Jag har försökt att lura ut det men aldrig förstått. :gremconfused:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: RFC

Och vad betyder egentligen det uttrycket? Jag har försökt att lura ut det men aldrig förstått.

Det finns inget kanonbra att översätta med, men ungefär att "man inte skall tvivla (på sig själv)".
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Re: RFC

Nja:

Second-guess

1. (idiomatic) to criticise or correct by presuming to have a better idea, method, etc.

Please don't try to second-guess the procedure that we have already refined and adopted.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: RFC

Nja igen:

1: to criticize or question actions or decisions of (someone) often after the results of those actions or decisions are known [meet almost every morning and, over coffee, second–guess the local coach — Bruce Newman]; also : to engage in such criticism of (an action or decision) [second–guess the general's strategy]

2: to seek to anticipate or predict [lived royally by his ability to second–guess the stock market — Time]

Källa: Merriam-Webster
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Göra ett statement.

Det finns halvsynonymer, men det finns inget svenskt ord som har samma klang av "Nu sätter jag ner foten och säger som det är!". Jag hörde Sator live vid något tillfälle, och där utnyttjade de ordet till full effekt: "Det här är inte en sång, det är ett statement!".
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Jag vet inte om det bara är jag, och kanske har jag sagt det förr...

Men det verkar som många lägger in betydelser i ord som de egentligen inte betyder. Ett engelskt ord kan ha en dirrekt motsvarighet i svenskan, men likväl föredrar många det engelska ordet som de lägger in många romantiska idéer kring om vad det egentligen betyder.
 
Top