Ang. Khelataarisk vindsröjning

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
När Khelataar kom köpte jag det och jag tror jag har allt som publicerades till det som gick att köpa i butikerna.

Jag tycker om Khelataar, men det blev inte mycket spel pga att det kom precis när vi började komma ifrån spelandet så det hamnade på hyllan och har varit ospelat sen 90-talet. Flera gånger genom årens lopp har jag velat ta tag i det igen och spela, och nu ser det ut som om det kanske blir så.

Det fanns en "Khelataarisk vindsröjning" som jag tror Åke Rosenius hade på en sida. Den besökte jag ofta och laddade ner en del och hoppas jag fick allt som fanns där. Dock verkar mina filer vara borta. Jag har hittat några utskrifter som jag tror kommer därifrån.

Jag undrar om det är någon som har denna vindsröjning komplett och som kanske kunde tänkas dela med sig av den?

Magnus.
 

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
Här på docplsyer.se finns 20 sidor ur en 27 sidig Sarokhela modul. Det verkar vara mycket likt en del av den som är med i vindsröjningen. Här saknas sidorna 21-27. Enligt innehållsförteckningen är det inte fler sidor med.

Den här versionen har intriger som bara finns med som titel utan innehåll i vindsröjningsversionen. SLP och en del av dessa intriger finns mellan 21-27.

Någon som vet mer om denna 27 sidiga modul i sin helhet, och var de saknade intrigerna ffinns?



Mahgnuuz.
 

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
Vidare så undrar jag om det är någon som har kartor och illustrationer till äventyren/intrigerna och slp och kan dela med sig av det? Det är länkar till mycket av det som inte funkar längre.
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Jag påbörjade ett projekt för ett par år sedan där jag tog alla texter från Vindsröjningen och hade tänkt att göra en modul, lik de andra tryckta till spelet. Men projektet rann ut i sanden. Men jag har ju allt kvar...
 

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
Jag påbörjade ett projekt för ett par år sedan där jag tog alla texter från Vindsröjningen och hade tänkt att göra en modul, lik de andra tryckta till spelet. Men projektet rann ut i sanden. Men jag har ju allt kvar...
Otroligt projekt det där. Med Hans hjälp har jag nu texterna från vindsröjningen, men saknar en hel del illustrationer och kartor. Är det något du kan hjälpa mig med? Tex på sista sidan av Velzeghi är det länkar till en karta över Gooronib och en gård, men dessa funkar inte längre.
 

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
Alla kartor och illustrationer är av intresse. Jag har ju redan en hel del, men saknar fortfaranade mycket ser det ut som.

Jag tackar i förväg och ser fram emot det, men ingen brådska alls.
 
Last edited:

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Tyvärr har jag inte något mer än det du beskriver. Jag har ju klantat till mig och sparat via Wayback machine och där är inte sidorna kvar!
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
563
Location
Uppsala
Det är någon där som är ganska bitter. Jag var med på den tiden och minns inte vad det var som hände i hobbyn som gjorde den så moralistisk?
 

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
Tyvärr har jag inte något mer än det du beskriver. Jag har ju klantat till mig och sparat via Wayback machine och där är inte sidorna kvar!
Ingen fara alls. Tack för att du kollade!

Kanske någon annan har något nånstans.
 

Magnuzk

Veteran
Joined
20 Oct 2023
Messages
27
Han klagar på att folk klagade på Khelataars lättklädda Luis Royo-omslag.
Jag tänkte att det var alla lättklädda omslag som många såg som omoraliska och flera tog illa vid sig. Förstår dem så klart.

Om Khelataar gavs ut i dag skulle det räcka med titelloggan liggandes i landskapsformat rakt över en svart box och texten "klanernas land" i samma stil. Kanske med en röd/gul/grön dekor i Kehlataarstil som ram.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Det största problemet med de där bilderna var (i mina ögon) att de var så vansinnigt missvisande. De signalerade fantasy i samma stil som Schwarzeneggers Conan-filmer, medan innehållet var mer järnåldersbönder och klanpolitik.
 
Top