Nekromanti Angående forumträffen [dumma frågor]

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Enligt artikel skulle det kollas upp bussresor och logi, men jag har inte sett några uppdateringar i frågan (det kan förstås vara jag som har missat något). Nu när det bara är drygt en vecka kvar börjar det bli dags att veta om man behöver fixa annan transport och dylikt. Kommer det någon info snart? Eller finns den redan, och i så fall var? Det är inte min mening att stressa redaktionen på något sätt; jag försöker bara hålla mig informerad.

Sedan var den en sak till. Det har säkert också sagts redan, men krävs det någon särskild anmälan, eller räcker det med att dyka upp?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
De antydde ju att de var de som skulle fixa bussresor, men jag tror att det kommer rinna ut i sanden eftersom det är rätt mycket administrativa och antagligen knappast lönar sig. Antagligen en buss från Malmö via Växjö och Kalmar på vägen upp (ja, bara för att hämta upp mig) och en via Gbg - Skövde - Jönköping somthing, men norrifrån?

Anyway, jag har en idé om att alla som kommer tar med sig ett scenario till sitt favoritrollspel (vilket som helst) som man kan hyfsat, så får man en chans att dels testa nya spel, dels att få spela tillsammans med forumslegenderna man battlat med under de åren man varit registrerad. Skulle det inte vara underbart att låsa in Krille, Ymir, Rising och två valfria d20fanboys i ett rum och ta tiden tills klimatet är ohållbart? :gremgrin:

Bra/dåligt förslag? Jag kommer iallafall ta med mig stuff till Drakar och Demoner och Mutant: UA, följ mitt exempel vettja!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
"Skulle det inte vara underbart att låsa in Krille, Ymir, Rising och två valfria d20fanboys"
Tja.. Krille, Rising (fast de två kommer bra överens, men har olika åsikter), Ymir, Feliath, två valfria d20fanboys och troberg, kanske? För att göra det ännu mer intressant kan vi slänga in någon stackare med attityden "men kan vi inte bara vara vänner".. Kanske sända det hela med en webbkamera och visa det som "Expedition Mobbinson: Den siste resen"..... eller något..

"Anyway, jag har en idé om att alla som kommer tar med sig ett scenario till sitt favoritrollspel /.../ Jag kommer iallafall ta med mig stuff till Drakar och Demoner..."
Ypperligt förslag.. Vad ska man annars göra, förresten, när det enda vi vet att vi har gemensamt är rollspel? Snacka gamla minnen? "Höhö.. Kommer du ihåg när Arvidos skrev ett newbieinlägg på DoD-forumet och hade 14 smiliesar efter sin signatur?"...?

Om jag dyker upp tar jag väl med mig lite rollspelsgrejer, fast jag orkar inte förbereda mig med ett scenario.. Ni får göra gubbar, bestämma lite vad ni vill spela och så improviserar jag utifrån det.. Inte för att jag tycker det är kul att vara spelledare, men nu har jag inte spelat på ett tag så jag har lite abstinens.. Tar väl med mig Drakar och Demoner, Feng Shui och kanske även In the Dark (där jag visserligen har ett scenario klart, men det har jag dragit på forumet så det kan jag nog inte använda)... samt Munchkin och ett egengjort kortspel.. Eventuellt får jag tag på bil.. Då tar jag nog med den också..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som börjar bli trött och tog bort ungefär hälften av sina fånerier (allt jag skrev efter bilen)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Angående forumträffen [dumma frågor] [OT]

Alltså, jag kan inte se Han's inlägg i forumet. bar aom jag söker efter et eller använder "senaste 24 timmarna" så syns det. Inte ens när jag läser det sysn det i bilden av tråden längst ner. Spooky.


Storuggla, hemligt?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Angående forumträffen [dumma frågor] [OT]

"när jag läser det sysn det i bilden av tråden längst ner. Spooky."
Tja.. Jag har ju "forumsspöke" som hemort..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] bleknar slutligen bort
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Fler dumma frågor

För oss som är geografiska analfabeter, kan någon posta en karta? Gärna en karta som visar tillräckligt mycket för att man ska kunna ta sig till rätt stadsdel också.

Finns parkeringsplats?

Kommer Chrull att vara påklädd?

Varför flaggas det för nya inlägg i den här tråden fast det inte finns något nytt?

Någon som behöver lift från Borlänge? (Allt mitt deltagande beror iofs på hur det går för MTC-service (även kända som rövarbandet) att fixa mitt fordon...)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Fler dumma frågor

"Varför flaggas det för nya inlägg i den här tråden fast det inte finns något nytt?"

Kolla med platt visning så får du se.

"För oss som är geografiska analfabeter, kan någon posta en karta? Gärna en karta som visar tillräckligt mycket för att man ska kunna ta sig till rätt stadsdel också."

Säkert, om vi visste vart vi skulle :gremgrin:


Storuggla, gillar kartor
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: *viftar*

"Någon som behöver lift från Borlänge?"

Ja tack!
OK, jag vågar dock inte lova förrän jag vet om bilen blir klar. Inte säkert att jag stannar båda dagarna heller, men jag kan definitivt bjuda på lift ner (om de fixar min bil), eventuellt upp.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Fler dumma frågor

Jag tror ju på att det är Han's, Arvidos', Dantes eller Storugglas fel, eftersom jag ser trobergs och Insignias inlägg. Det roliga är att jag inte fick nått email om att Han svarat på mitt inlägg, men likväl dyker de upp under Skribenter i denna tråd allihopa.

There is something fishy in the state of Denmark.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Jag kan vara stackaren...

...som tycker alla kan vara vänner. Sån är jag. Eller... en liten del av mig i alla fall. :gremtongue:

Klart man packar nån liten grej att vifta med. Usagi Yojimbo typ i mitt fall. Sen kommer vi väl ha massor av bra ascenarion från utmaningen att spela också! Även om alla kanske läst dem redan... :gremgrin:


F.ö. tycker jag det låter som en bra idé att göra en fet overhead med allas första inlägg samlade. Bra initiativ! (nu ska jag genast kolla på mitt bara därför)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det har varit mycket arbete med att se till att det finns 50 t-shirts tillgängliga, fler än så har vi tyvärr inte råd med trots sponsring av Codex som, tillsammans med Håkan Bruce på Sqream (www.sqream.com) skall ha ett stort tack för att det hela blev möjligt.

Tyvärr har vi inte kunnat organisera någon bussresa, får skylla det på mig då jag varit mest fokuserad på att boka lokal och fixa t-shirts.

Under träffen så kommer det finnas knappar till salu (10:- kr styck) som man kan fästa på t.ex. ryggsäcken eller jackan. Sponsring kommer även kunna tas emot av de som inte orkar offra 5-10 minuter på PayPal.

/Seinet Wintermute - Bokade tågbiljetter idag
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
wrnu-tröjor [OT]

Hur mycket kommer tröjorna går på i pris? Här i Norrköping så kostade de föreningströjor jag fixade 53 kr innan moms för tvåfärgstryck.. Ursprungligen kostade de 45 kronor (fortfarande exklusive moms) för svartvitt tryck..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har en föreningst-shirt och som kommer använda den istället (wrnu-knappen får räcka)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Osynligt inlägg [OT]

Antagligen så är det Yassilus fel.. Det brukar det vara.. :gremsmirk:

Jag vet faktiskt inte om jag gjorde något speciellt när jag postade inlägget.. Kan inte erinra mig det i alla fall.. Fast forumet har ju börjat dabba sig lite på sistone.. Kanske för att den är så belastad? När den har över 35 besökare så segar den ju ihop totalt..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har för sig att vissa hade problem att se Eon vs DoD-tråden i trådad visning[color:"green"]
 
Top