Andra länders egna rollspel

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,899
Location
Nordnordost
Kan ju tipsa om lite retroforumande också:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,455
Location
Helsingborg
Här är en sida från 2008 som listar olika rollspel.


Hittade även ett gammalt forumsinlägg som pratar om japanska rollspel:

 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Danmark: Hinterlandet, Med ild og sværd, SmølfQuest, Sturmbanger, Via Prudensiae, Viking (ej att förväxla med det svenska Viking), Sværd og trolddom, Montsegur 1244,

Finland: Zombie Cinema, Solar System, The Quick

EDIT: The shadows of Yesterday borttaget
 
Last edited:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Finland: Zombie Cinema, Solar System, The shadow of Yesterday, The Quick
The Shadow of Yesterday är inte finskt (författaren Clinton R. Nixon torde väl vara amerikan), men Eero Tuovinen som skrev Zombie Cinema skrev en världsbok till det, World of Near, som nog är tjockare än grundboken. Så... det mesta materialet till det kommer ändå från Finland? 😅
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
som nog är tjockare än grundboken. Så... det mesta materialet till det kommer ändå från Finland?
Du har såklart helt rätt. Ber om ursäkt för desinformationen och korrigerar mitt inlägg. :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Jag kan såklart lista en massa rollspel på franska (Prosopopée, Les cordes sensibles, Démiurges, Terres de sang, Happy together, Coffee together, Inflorenza, Perdus sous la pluie, Héros d'argile, Damnés, Les larmes du soleil, Bois dormant, La clé des nuages, La clé des songes, Jardin des esprits, Chez Marcel, utan att slå upp något), men inget av dem kan nog sägas vara särskilt "tongivande". Det är la Mega, antar jag. Eller Légendes.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,432
Jag kan såklart lista en massa rollspel på franska (Prosopopée, Les cordes sensibles, Démiurges, Terres de sang, Happy together, Coffee together, Inflorenza, Perdus sous la pluie, Héros d'argile, Damnés, Les larmes du soleil, Bois dormant, La clé des nuages, La clé des songes, Jardin des esprits, Chez Marcel, utan att slå upp något), men inget av dem kan nog sägas vara särskilt "tongivande". Det är la Mega, antar jag. Eller Légendes.
Nephilim på 90- och 00-talet kanske?

Retro-Futur?

Håller annars med om att det nog inte finns ett enda tongivande spel på samma sätt. Tror inte det är många länder som har det egentligen.
 
Top