Arvid
Warrior
Re: Magi som försvar
Visst, om världen såg annorlunda ut skulle man kanske inte behöva ändringar. Jag är dock överhuvudtaget tveksam till andebesvärjarens enorma fördel i att vinna en andestrid. Så därför vill jag helst inte ha det så, alls. Och jag tycker inte det finns många anledningar för att man ska ha det. Inte någon faktist.
Anledningen till allt detta "lagliga strukturerandet" är för att jag ogilllar att ändra på regler innan jag har läst igenom tillhörande regelböcker (Demoner & Drömvandrare i detta fallet) då vi spelar en tämligen lång kampanj, och Regeländringar under spelets gång tenderar att förstöra spelglädjen.
Tja, upp till dig, jag har en lite annorlunda syn. Om jag använder schamanism, Damarien eller demoner så måste jag använda vad som finns tillgängligt plus göra saker själv. Det komer att skära sig lite med moduler som kommer senare men så länge slitningen inte blilr överdriven (och även då) brukar det gå bra. Vi har ändrat stridsskonster stup i kvarten, nytt skadesystem i Eon 3, jag har spelat i Melorion innan cirefalier kom etc. Och vad jag hitills läst på forumet (Rax länkar i den här tråden) verkar det inte finnas någon smart tanke bakom nuvarande regler vilka kommer till sin fulländning i Andemodulen.
Visst, om världen såg annorlunda ut skulle man kanske inte behöva ändringar. Jag är dock överhuvudtaget tveksam till andebesvärjarens enorma fördel i att vinna en andestrid. Så därför vill jag helst inte ha det så, alls. Och jag tycker inte det finns många anledningar för att man ska ha det. Inte någon faktist.
Anledningen till allt detta "lagliga strukturerandet" är för att jag ogilllar att ändra på regler innan jag har läst igenom tillhörande regelböcker (Demoner & Drömvandrare i detta fallet) då vi spelar en tämligen lång kampanj, och Regeländringar under spelets gång tenderar att förstöra spelglädjen.
Tja, upp till dig, jag har en lite annorlunda syn. Om jag använder schamanism, Damarien eller demoner så måste jag använda vad som finns tillgängligt plus göra saker själv. Det komer att skära sig lite med moduler som kommer senare men så länge slitningen inte blilr överdriven (och även då) brukar det gå bra. Vi har ändrat stridsskonster stup i kvarten, nytt skadesystem i Eon 3, jag har spelat i Melorion innan cirefalier kom etc. Och vad jag hitills läst på forumet (Rax länkar i den här tråden) verkar det inte finnas någon smart tanke bakom nuvarande regler vilka kommer till sin fulländning i Andemodulen.