Drakväktaren
Veteran
Hur ser det igentligen ut på andeplanet ser man allt som rör på sig i på det fysiska planet samtidigt som man ser andar och annat eller vad ser man
?
?
?Hur ser det igentligen ut på andeplanet ser man allt som rör på sig i på det fysiska planet samtidigt som man ser andar och annat eller vad ser man ?
). Och i den modulen kommer oxå förklaras varför vissa fysiska objekt upplevs som mer "reella" och "substantiella" än andra i andeplanet.
Skulle inte det här kunna jämföras lite med när du drömmer? Ögonen ger ju inget utslag men man ser ju ändå saker om än inte på samma sätt som i den vakna världen. Man hör också saker även om man inte gör det genom öronen.

Å andra sidan vet jag flera personer som någon gång har lyckats att kontrollera sina egna drömmar, däribland jag. Läste en artikel om hur man kontrollerar sina drömmar i Illustrerad Vetenskap för ett tag sen.
Det här har jag undrat på förut och måste erkänna att jag inte förstår det. Det krävs kanske väldigt mycket abstrakt tänkande men jag kan inte förstå hur andesynen inte kan ha att göra med fysiska sinnesförnimelser.
Å andra sidan kan man lätt jämföra skugglandet med Mundana trots att de är två olika världar.
Det är förvisso möjligt att kontrollera sina drömmar i Eon! Detta faller under Drömkonst (som egentligen enbart är ett finare namn för "drömmagi"). Men det krävs mycket speciella kunskaper, något som de flesta människor inte har!
Kan man vänta sig något i stil med Kult?

Är en "vanlig" dröm i Mundana alltid förknippad med drömriket eller går det att drömma "vanligt" på samma sätt som vi gör?
Jag tycker ändå att det här låter lite som då man drömmer. Man kan uppleva det som man "ser" och "hör" i drömmen trots att det är en omöjlighet att se och höra i drömmen. Man kan likna drömmen med fysikaliska saker trots att det är helt annorlunda. Dessutom kan man inte förutsätta att ett område i drömmen uppträder på samma sätt som ett i riktiga världen.
Jag menade bara att man kan jämföra två olika världar trots att de är... olika.
Det faktum att denna liknelse antagligen är det enda möjliga sättet som en varelse som aldrig upplevt andeplanet ska ha någon som helst aning och hum om hur andevärlden fungerar/upplevs, är naturligtvis en annan sak...