PROMOTION Anatman finns nu att köpa eller ladda ned

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
huvudet i molnen@900px.jpeg

Anatman är mitt transhumanistiska identitetspunk-rollspel om en framtid där hjärnan kan läsas och skrivas som en hårddisk. Lite forumsarkeologi ger vid handen att jag har jobbat på det här spelet sedan 2013, så det känns väldigt skönt att kunna släppa det. Dessutom sade jag till @Lukas på GothCon 2019 att det var så gott som klart, och att det skulle vara ute innan nästa GothCon. Digitala GothCon räknas såklart inte, så det löftet har jag hållit!

Anatman är helt kortbaserat, och korten måste beställas från Drivethrucards. De printar i Amerika, så det tar typ tre veckor att få det och man måste betala frakt och tull. Så jag håller på min slogan om att bra spel är svårtillgängliga. :gremtongue: Jag har dock gjort en setup för playingcards.io, så det går enkelt att spela spelet online, och det är dessutom gratis. Är man snål och har en padda kan man nog till och med spela det fysiskt på det sättet, även om det blir lite omständigt.

Dessutom kan man köpa Ahvayah, en namnkortlek som passar till de flesta scifi-spel. Den har 73 kort med personnamn och 47 kort med plats- eller organisationsnamn. Alla dessa kort är dubbelsidiga. Personnamnskorten har ett manligt namn på ena sidan och ett kvinnligt på andra, eller så kan ett eller båda dessa namn vara ersatta med ett könsneutralt sådant. De andra korten funkar likadant med plats- eller organisationsnamn. De är superpraktiska för att snabbt improvisera namn! Anledningen till att de funkar bäst med scifi är för att namnen är tagna från alla möjliga namnkulturer och oftast har ett för- och ett efternamn med olika ursprung.

I alla fall, här är länken till Anatman. Ett väldigt litet antal personer har väntat länge på det här spelet, så det känns jätteskönt att ha det klart. Stort tack till de som på LinCon 2021 sade att det var det bästa rollspel de någonsin spelat; det gav mig kicken jag behövde för att slutföra det.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Kul! Var riktigt imponerad av spelet när jag testade det för några år sedan – och tycker att du har fått till en riktigt tjusig produkt av det också!

Du kommer inte att ha några ex att sälja på GothCon eller så?
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Grattis, så himla roligt att det till sist är ute! Jag ser fram emot att spela det igen och se hur den slutgiltiga versionen blev.
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Jag minns också Anatman som en av de coolaste spelupplevelserna någonsin. Ser fram emot att spela det färdiga nån gång när jag har fritid igen.
 
Top