Jag har problem med att man väljer att inte gå historiskt bara för det upplevs töntigt. Det är en av grejerna jag gillar med 2011:s De tre musketörerna film är att vi har ett antal viktiga karaktärer som klär sig som aristokrati från de tiden typ och det ser i mångt o mycket i våra ögon töntigt ut men filmen behandlar dem inte som sådant.Jag har läst att i manuset till Deadwood svor alla rollfigurer med autentiska 1800-tals-svordomar, man hade vinnlagt sig om historiskt korrekta svordomar.
Det visade sig när de började filma att detta lät otroligt töntig för moderna ögon (Jösses! Göta Petter!) så de bytte ut de kristet anstrukna svordomarna i manus till moderna könsord.
Jag har problem med att man väljer att inte gå historiskt bara för det upplevs töntigt. Det är en av grejerna jag gillar med 2011:s De tre musketörerna film är att vi har ett antal viktiga karaktärer som klär sig som aristokrati från de tiden typ och det ser i mångt o mycket i våra ögon töntigt ut men filmen behandlar dem inte som sådant.
Också kapten Haddock om någon visar att det inte är en fråga om vad du säger utan hur du säger det.