Nekromanti Amerikanerna gör nordic noir rollspel

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
208
Location
Ronneby
Jag har den. Blev lite avtänd på den dåliga grafiska utformningen så jag har inte läst.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Vill dock påpeka att Island har ca 2 mord/år. Vilket innebär att det är 0 mord vissa år. Bara så ni vet.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Jag slås av den åtminstone bildmässiga likheten med Stålenhags konst. Möjligen finns det även innehållsliga likheter. Det här är ju också lite mystiskt, fast mer Twin Peaks verkar det som.

I övrigt får jag ungefär samma märkliga känsla som när jag såg den amerikanska kalkonfilmen The Girl with the Dragon Tatto som utspelade i en märklig version av Sweden.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Om man lägger till alla svenska kriminalserier och romaner, vad blir medlet då?
Roland Hassel goes Martin Beck? Skurkarna är oftast några med kopplingar (läs: småproggig samhällskritik) till landets finanselit eller så är det någon gammal förträngd kärleksaffär (en mer borgerlig trop) som är orsaken till mordet.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
I övrigt får jag ungefär samma märkliga känsla som när jag såg den amerikanska kalkonfilmen The Girl with the Dragon Tatto som utspelade i en märklig version av Sweden.
Läste någonstans att den filmen är en inspirationskälla för spelet.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Läste någonstans att den filmen är en inspirationskälla för spelet.
Ja, den nämns i Kickstarter-videon också. Vad jag förstår är detta fiktiva Sweden befolkat av märkliga och mystiska människor som bor i arktiska småstäder. Vill minnas att det fanns någon stad i The Girl with the Dragon Tattoo som hette Vederstad. Det såg ut att vara mycket kallt där.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Vill minnas att det fanns någon stad i The Girl with the Dragon Tattoo som hette Vederstad. Det såg ut att vara mycket kallt där.
Jag har varit i Väderstad många gånger. Hållt kurs på Väderstadverken. Men bara på sommaren. Då var det inte alls särskilt kallt. Men det är väldigt trevligt, och deras lilla konditori är berömt i hela trakten!

Vederstad låter verkligen som en hemskare version av byn, dock. Väderverdig, rentav.
 
Top