verlandes.
rollspelskollektivet & teufelsamlingen
Så har det nog varit, men jag vet inte om du läst den fantasy som dagens ungdom läser? Oerhört spicy.Science fiction är väldigt mycket mer horny än fantasy.
Så har det nog varit, men jag vet inte om du läst den fantasy som dagens ungdom läser? Oerhört spicy.Science fiction är väldigt mycket mer horny än fantasy.
Jag tänker mig att hober kanske har rumpor, men att dvärgar (liksom troll och orcher) väl snarare har rövar…Se föreställningen ”Bland alvstjärtar och dvärgrumpor” redan idag! Mer info hittar du på vår hemsida rollspelsbuskis.nu!
Och orcher är as.Jag tänker mig att hober kanske har rumpor, men att dvärgar (liksom troll och orcher) väl snarare har rövar…
(Att alver har stjärtar är däremot helt i sin ordning)
Jag förstår ärligt talat inte syftet, men sedan förstår jag inte heller om detta inlägg är menat som ett humoristiskt sådant eller inte vilket kanske gör tydligt var jag står i frågan.Finns det behov av rollspelsmoduler som beskriver alvers sexliv? Torr fakta eller med tantsnusknyanser?
Hur tror du annars nya rollspel blir till? Har inte dina föräldrar pratat om Drakar och demoner fast kanske kallat det blommor och bin…Jag förstår ärligt talat inte syftet, men sedan förstår jag inte heller om detta inlägg är menat som ett humoristiskt sådant eller inte vilket kanske gör tydligt var jag står i frågan.
Tar vi det dock som en seriös idé skulle jag säga att det bara skulle vara relevant för en specifik setting. Att försöka skriva en generell bok om alvers sexuella vanor skulle falla snabbt på den bredd av alvsorter som presenterats genom olika rollspel, böcker och filmer och annan media för den delen.
Men jag ser som sagt inte poängen. Är sex verkligen så viktigt för rollspel att man behöver detaljerade beskrivningar art för art?
Det beror ju på spelstil. Många spel jag spelar har definitivt mer sex än våld, och rollspelsböcker om våld råder det ju ingen brist på. Om något så tycker jag att poängen är att har man en rollspelsbok om sex så kanske man inspireras till att lägga in mer av den varan i ett spel som annars kunde bli lite torrt puritanskt.Men jag ser som sagt inte poängen. Är sex verkligen så viktigt för rollspel att man behöver detaljerade beskrivningar art för art?
Inte helt relevant liknelse då det oftast gäller regler när vi pratar strid (eller våld som du beskriver det). Om förslaget gällde en bok gällande regelmekanik kring alvers sex så ser jag ännu större problem och en klar möjlighet att det hamnar i F.A.T.A.L.-fällan. Utöver det var premissen en hel modul dedikerad till inget annat än alvers sex. Att nämna relevanta biologiska processer som en del av världsbygge har jag inget problem med men för mig räcker det med en mening till ett stycke text beroende på hur avancerad processen är. Sedan har jag nog aldrig upplevt ett spel som varken torrt eller puritaniskt för att man valt att inte grotta in sig på de mer saftiga detaljerna kring sex.Det beror ju på spelstil. Många spel jag spelar har definitivt mer sex än våld, och rollspelsböcker om våld råder det ju ingen brist på. Om något så tycker jag att poängen är att har man en rollspelsbok om sex så kanske man inspireras till att lägga in mer av den varan i ett spel som annars kunde bli lite torrt puritanskt.
Spelar man ren problemlösning så fattar jag att det kanske inte är fokus, men om man har någon som helst ambition om drama och berättande i sitt spel förstår jag inte varför det vore underligt att arbeta med den absolut kraftfullaste drivkraften hos typ alla levande arter.
Flera spel jag skrivit har regler för sex (Huldran, Om natten, Aliatra). AW hade ju också sexregler, men de tog bort dem sedan, eller hur var det? En hel bok med regler för alvsex låter ju helt fantastiskt!Inte helt relevant liknelse då det oftast gäller regler när vi pratar strid (eller våld som du beskriver det). Om förslaget gällde en bok gällande regelmekanik kring alvers sex så ser jag ännu större problem och en klar möjlighet att det hamnar i F.A.T.A.L.-fällan.
Nej, det är ju individuellt. Jag ser ju det, och många jag spelar med också. En bra sexscen kan bygga otroligt schysst drama och verkligen förhöja spelet. Sedan varierar det ju hur mycket man vill spela ut scenen. Det går ju utmärkt att ha massor av intressant drama som kommer ur en bok om alvsex utan att spela ut en enda sexscen. Jag brukar oftast behandla sex likadant som våld: En kort beskrivning av hur det känns och ser ut, och sedan spelar vi vidare på konsekvenserna av vad som just hände.Du har helt rätt att det beror på spelstil så klart. Det gäller de flesta diskussioner på dessa forum. Min spelstil är till exempel att träffas med kompisar och ha roligt tillsammans. Att sitta och simulera samlag tillsammans ser jag inte det roliga i.
Min fråga är seriös, även om tonfallet inte är gravallvarligt.Jag förstår ärligt talat inte syftet, men sedan förstår jag inte heller om detta inlägg är menat som ett humoristiskt sådant eller inte vilket kanske gör tydligt var jag står i frågan.
Finns det behov av rollspelsmoduler som beskriver alvers sexliv? Torr fakta eller med tantsnusknyanser?
Det blir garanterat nollbudget. I detta läge tror jag att det är fördelaktigt att undvika bilder. I samband med tydliga önskemål från potentiella läsare läsare kanske det kan tillkomma senare."Behov" kan vara att ta i, men intresse kan väl finnas - om inte annat för att se hur du tänkt dig tacka ämnet.
Blir det mycket bilder?
Finns ju denna avhandling, men tyvärr verkar den inte ha getts ut i tryckt form vad jag kan hitta.Jag vill faktiskt ha någon form av bild på framsidan.
View attachment 32416

Blommor och bin vore passande.Jag vill faktiskt ha någon form av bild på framsidan.
Förvisso, men jag har ett annat uppslag jag vill prova först.Blommor och bin vore passande.