Alvsex - hur låter det?

Se föreställningen ”Bland alvstjärtar och dvärgrumpor” redan idag! Mer info hittar du på vår hemsida rollspelsbuskis.nu!
Jag tänker mig att hober kanske har rumpor, men att dvärgar (liksom troll och orcher) väl snarare har rövar

(Att alver har stjärtar är däremot helt i sin ordning)

Och @Rymdhamster har ju redan beskrivit trollkarlarnas akterparti:

"Det blir liksom som en omvänd amöba dör tarmen bara skjuter ut och vänder ut och in på sig själv för att dumpa ut avskrädet, och sen vänder sig rätt igen. Inget att torka, väldigt hygieniskt."

Finns det behov av rollspelsmoduler som beskriver alvers sexliv? Torr fakta eller med tantsnusknyanser?
Jag förstår ärligt talat inte syftet, men sedan förstår jag inte heller om detta inlägg är menat som ett humoristiskt sådant eller inte vilket kanske gör tydligt var jag står i frågan.

Tar vi det dock som en seriös idé skulle jag säga att det bara skulle vara relevant för en specifik setting. Att försöka skriva en generell bok om alvers sexuella vanor skulle falla snabbt på den bredd av alvsorter som presenterats genom olika rollspel, böcker och filmer och annan media för den delen.

Men jag ser som sagt inte poängen. Är sex verkligen så viktigt för rollspel att man behöver detaljerade beskrivningar art för art?

Jag förstår ärligt talat inte syftet, men sedan förstår jag inte heller om detta inlägg är menat som ett humoristiskt sådant eller inte vilket kanske gör tydligt var jag står i frågan.

Tar vi det dock som en seriös idé skulle jag säga att det bara skulle vara relevant för en specifik setting. Att försöka skriva en generell bok om alvers sexuella vanor skulle falla snabbt på den bredd av alvsorter som presenterats genom olika rollspel, böcker och filmer och annan media för den delen.

Men jag ser som sagt inte poängen. Är sex verkligen så viktigt för rollspel att man behöver detaljerade beskrivningar art för art?
Hur tror du annars nya rollspel blir till? Har inte dina föräldrar pratat om Drakar och demoner fast kanske kallat det blommor och bin…

Det beror ju på spelstil. Många spel jag spelar har definitivt mer sex än våld, och rollspelsböcker om våld råder det ju ingen brist på. Om något så tycker jag att poängen är att har man en rollspelsbok om sex så kanske man inspireras till att lägga in mer av den varan i ett spel som annars kunde bli lite torrt puritanskt.

Spelar man ren problemlösning så fattar jag att det kanske inte är fokus, men om man har någon som helst ambition om drama och berättande i sitt spel förstår jag inte varför det vore underligt att arbeta med den absolut kraftfullaste drivkraften hos typ alla levande arter.

Back