Nekromanti Alver

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: WHFB [OT]

Jag tror att det är det som diskuteras nu.
Förvrängt? Äh, "populärfantasyn" (Grymt, ett nytt ord!) har redan förvridit dom så, varför inte WHFB och Chronopia? En frisk fläkt säger jag! Mera ruttna fantasyfolk!



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: WHFB [OT]

Det är bara det att jag ligger sömnlös på nätterna och tänker att det kanske finns nya rollspelare som ser alverna precis som de i WHFB. Det och två andra saker driver mig till vansinne. De två andra sakerna är:

1. Möjligheten att folk ser Sagan om ringen filmen innan de har läst boken

och

2. Att det finns nya rollspelare som bara känner till de nyaste verisionerna av DoD dvs DoD6 och kaaanske Chronopia.

GHAAAAAAAAA!

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Men...

...det är väl ändå spelaren som avgör hur karaktären är? Är syftet med rollpersonen att göra densamma till en överdjävligsuperdängare på svärdskonst, så kommer spelaren att försöka uppnå det syftet oavsett vilken ras han spelar. Dessutom ger det inga speciella fördelar att spela alv för vapenfärdigheter eller annat. Med mindre BP kvar än andra raser blir ändå inte FV lika höga som för en vanlig människa, vilket jag personligen anser är ganska orimligt.
Spelar i vilket fall endast halvalver, men tycker ändå att fördelarna ska vägas mot nackdelar. Och att man inte ska förutsätta att alla rollspel ska vara identiska med fantasylitteratur...

//Tegrevan
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Du, alver kan inte bli odöda, och är alltså immuna mot nekro.
En ärlig fråga faktiskt. När jag är nere i och klickar runt i det här forumets historia så är det ofta referenser till material som inte existerar längre. Speciellt grejer från 00-talet, då rollspelsförlagen ofta la upp en massa smågrejer på sina (nu stängda/omgjorda) sajter.

Om det rör sig om äventyr går det ofta att hitta, och på waybackmachine finns en del bevarat. Men just äldre icke-crunchigt materal är inte sällan helt borta.
 
Last edited:
Top