Nekromanti Alver

marcus02

Veteran
Joined
24 May 2001
Messages
31
Location
Stockholm, Sweden
Alver är den överlägsna rasen, de regerar. Någon som tycker motsatsen så säg gärna varför.

*"Serialcrusher" Alver är inte att leka med*<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by marcus02 on 2001-09-19 00:36.</EM></FONT></P>
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Arier är den överlägsna rasen, de borde regera. Någon som tycker motsatsen så säg gärna varför.

Närå, men fattar du hur löjligt ditt uttalande är. Jag ser inte på något varför alver skulle vara andra raser överlägsna eller att nån annan ras skulle vara någon annan överlägsen. De har alla sina starka och svaga sidor.
Hur kan en ras som är en skugga av sitt forna jag (alverna) som dessutom har en hemsk förbannelse kastad över sig vara bättre än andra raser?
Varför sitter denna mäktiga ras i en skog och blir inte ens erkännd som en riktig nation av andra nationer?



Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

Carniel

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
53
Location
Sthlm
Alver är fjollbögar, därför är de definitivt inte den överlägsna rasen, och de regerar inte.

Suck, Marcus.. varför var du nånsin tvungen att köpa den där förbannade alv-modulen? Hade du inte gjort det hade vi kunnat fortsätta leva i oförstånd om hur jobbiga alverna i Mundana är.

-Carniel
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Snälla, rara marcus. Sådana här oseriösa uttalanden kan du väl behålla för dig själv. Vi har redan haft alldeles för många sådana här trådar och de leder aldrig någonvart. Lägg din krut på viktigare frågor istället.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Människor är oslagbara

Människor måste väl i slutändan vara den ultimata rasen:
De lever ett kort liv och är därför sett till alver och drärgar pressade till att uträtta storverk.

Om man kikar på vilket folk som dominerar både ytan och havet i mundana så kommer människorna där igen.

Under den lilla tid en människa lever kan de sätta massor av nya barn till jorden.

Människor springer inte omkring med en massa ångest som styr deras liv, våra problem är oftast lättlösta och triviala.

Vi har inte på samma sätt som alver och dvärgar en kulturell ärlighetspraxis som vi lever efter utan är mer benägna att ljuga och stjäla.

Om man ser till gudar så är det långt fler som föredrar människor framför andra raser, även om de nu krigar emot varandra.

Människor har en stor anpassningsförmåga som varken alver eller dvärgar besitter, varken kulturellt eller fysiskt.

Den enda parantesen i människans överlägsenhet är tiraker, de fortplantar sig snabbt, är duktiga på att segla och resa och finns i de flesta klimat. Dock saknar de den kulturella anpassningsförmåga som de flesta människor har, de är om möjligt ännu mer impulsiva än människor, så mycket att det kan bli farligt för dem. De har bara gunst hos en gud, och ogillas generellt av alla andra kulturer och raser. Därför är det så att människor är den överlägsna rasen.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Förbannelsen

Har du läst Alver: Förbannelsens folk? Vet du nåt om förbannelsen? Meningen med EON är att inget är bäst, och det är bra att variera sej mellan olika yrken och raser.

Förresten varför tycker du att alver är bäst? Har du några belägg för det? Gör inga såna dumma inlägg mer, du blir bara mer grisodlare än vad du är.

// Slut.
 

marcus02

Veteran
Joined
24 May 2001
Messages
31
Location
Stockholm, Sweden
Re: Människor är oslagbara

Har du läst Alver-föbannelsens folk ?? Kackelackorna dominerar New york,so what´s your point ? Även alver är skickliga seglare,krigare..motsv.Ångesten kommer runt 250-300 års ålder om den kommer så tidigt, det är olika från släkte till släkte..Alarinn är det enda alvriket som erkänts av människor...


*"Serialcrusher" Alver är inte att leka med*
 

marcus02

Veteran
Joined
24 May 2001
Messages
31
Location
Stockholm, Sweden
Mitt mål med detta inlägg var att provocera fram en reaktion..och jag måste säga att det gick bättre än jag hade hoppats..Vad som gör Alver överlägsna...de kan se i mörker de kan rikta hörseln man får fler ep när rp´n skapas..I och med att förbannelsen inte gör sig påmind på ca 300år så har de ju en enorm tid att skaffa sig kunskap och visdom..Rätt?? En sak till walium lilla vän jag är inte rar

*"Serialcrusher" Alver är inte att leka med*
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Re: Människor är oslagbara

jag säger att människor är mer benägna att ljuga och stjäla vilket är till deras fördel till skillnad från alver och drvärgar.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Stormavdelning

Veteran
Joined
21 Jul 2001
Messages
11
Location
Sthlm
Suck, Carniel.. Vissa vill inte vara lika mainstream som du och din bästa kompis Sven.

"I was born to die." - Manowar
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En sak till walium lilla vän jag är inte rar

Okej, du har övertygat mig, du är inte rar. Men snäll är du väl?

Allvarligt talat så är du inte den första som slänger ut dylika provocerande påståenden. Om du söker i tidigare påståenden så kommer du säkert att få alla svar du söker. Sedan är det faktiskt ganska lätt att förutse vilken slags reaktion man får om man slänger ut saker som "Dvärgar är fettebäst!!!!" eller "Alver rules!!!"


"Talk is cheap because supply exceeds demand"
 

Carniel

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
53
Location
Sthlm
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad Slemm tycker, jag hatar alver iaf. Och det är ju inte svårt att förstå att hela den här grejen bara handlar om att provocera mig och Slemm (typ att du gör en alv-rp och att Marcus skrev det här inlägget). Sen så ser jag faktiskt inte vad som är så mainstream med att hata alver, jag skulle faktiskt tro att det är fler som tycker om alver än de som hatar dom.

-Carniel
 

Fredrik O

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
16
Mycket kan man säga om alver på gott och ont, men att påstå att en thism krigare är en fjolla är på gränsen till okunskap...

Men som tidigare sagts så skulle det uppskattas om ni tog er kobold-diskussion härifrån... Smaken är som baken, och det kommer den förhoppningsvis fortsätta vara...
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Raser

Raser över huvudtaget (utöver människor) är den verkliga kryddan åt fantasyn. Jag älskar dvärgars, alvers och inte att tala om tirakers inbladning i Mundanas historia, som är otroligt levande...

Dock gillar jag att spela människa när jag inte är spelledare... dock har en leream alv för tillfället... men att vara den lilla är så mycket roligare... då kan man se upp till alla andra...

/MArtin
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Bäst?

Bäst är iof ett ord för kobolder

;)

Iof tycker jag Coloniska Imperiet verkar bäst... jag vill veta mer om det...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Människor är oslagbara

Jag vill påstå att människor är mer sociala och är därför de är den bästa arten. Alverna är lite rasistiska och dvärgarna är också rasistiska. Sedan är alverna lipiga och dvärgarna är buttra. Tirakerna är ena hejjare att festa men är lite för aggresiva. Däremot tror jag att om folk bara är lite mer bemötande mot tirakerna så kommer tirakerna klara sig fint. Alverna och dvärgarna kommer nog dö ut. De är för konservativa.

Den sociala förmågan hos människan är nog det bästa med dem.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag själv tycker att mitt "dvärghat" var en riktigt rolig diskussion. Där var ALLA emot mig och jag kunde slänga käft hur mycket som helst. VARFÖR gillar alla dvärgarna? Tycker själv att denna diskussion var lite död i jämförelse. Han bör åtminstånde berätta vad som är så jäkla bra med alver.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag skulle vilja påstå att en thismkrigare är en fjolla. De har nämligen varit med om att massa vänner dött och det är nog inte ovanligt med att de är lidande. En lidande person är ta mig fan en fjolla.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jupp, det är bara jag och du och några till. Fast, om det finns mer likasinnade så bör det ju säga nått. Anledningen till varför alver finns är för att det ska finnas en megaras. Det är faktiskt svårt att göra alverna till nått annat än den bästa rasen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Alver inte SÅ bra....

För det första så drabbas alver av förbannelsen vilket betyder att de har jobbigare emotionelt än vad människor har och majoriteten blir inte SÅ mycket äldre än vad vi blir innan de drabbas av förbannelsens första små bakslag.
Sedan finns det ändå många gamla Alver kvar som av ålder och av förbannelsen har fått svårt att förnya sig och hitta på nya ideer utan dessa ofta alvernas ledare ändrar sällan eller aldrig åsikt.

För det andra Alver lever länge och föder få barn vilket betyder att de har svårt att konkurera med varelser som ofta föder nya barn som mäniskor.

Sist en liten novel jag skrev för länge som illustrerar nackdelen med att vara ALV...

Den gamla Pyar alven satt utanför huset och tittade ner mot sina mänskliga grannars barn som lekte på gården sen började han att tänka på alla de generationer av barn han har sätt leka på den gården och hur fort allt har gått han tog fram en gammal nött gitarr och började att spela och med en trött av ålder och sorg sprucken röst började han att sjunga:
( Del av en gammal Povel Rammel sång )
Sooom nyss vuxit upp och gift sig och fått barn som nyss har slutat skooolan
och gift sig och fått barn
Sooom nyss vuxit upp och gift sig och fått barn som nyss har slutat skooolan
och gift sig och fått barn
Sooom nyss vuxit upp och gift sig och fått barn som nyss har slutat skooolan
och gift sig och fått barn
Sooom nyss vuxit upp och gift sig och fått barn som nyss har slutat skooolan
och gift sig och fått barn
Sooom nyss vuxit upp och gift sig och fått barn som nyss har slutat skooolan
och gift sig och fått barn

Sen med en suck reste sig den gamla alven tittade på himmelen som var fyllda av magiska flygande nej tänkte han inte magi inte något begripligt som magi utan Teknologiska flygande saker han ryste undrade vad har hänt!.

Varför är Mundana inte längre begripligt inget är som det borde vara längre.
Pyar alven med en sista suck och en blick mot grannarnas barn som nu hade börjat gå in i deras hus tänkte han de kommer inom kort ha vuxit upp och fått egna barn.
Trött i själen reste sig den gamla alven och gick in i sitt eget hus en liten villa målad i vackra färger han såg med en blick fylld av trötthet och avsky mot den Dvärg som ljust nu höll på att installera en Missletech Dator åt Alvens egen son.
Han kunde se Dvärgen rysa och vända sina glasögon försedda blickar mot honom med en trött röst sa den gamla det är inte dig jag avskyr det är teknologin du installerar jag förstår den inte han kände hur medlidande fyllda Dvärgens ögon var och beslöt att gå in till sitt rum kanske äntligen ta sitt eget liv med hjälp av sin gamla trogna Thismarms 744 semi automatiska pistol..

På teven så höll presidenten Maredek ett tal om jämlikhet och företagsamhet Pyar alven såg på presidentens hans svarta blänkande solglasögon och stora vita tänder tänkte han "det är en bra president men jag kan inte glömma för i min ungdom så hade jag och alla alver dödat honom så fort jag hade sett han så gjorde vi alltid med Tiraker men nu så blir de presidenter"..

Pyar alven trött i själ och hjärta gick in slog sig ner på sängen tittade ner i golven med tårar av sorg och önskade att han åter kunde förstå hur värden fungerade..




<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top