Nekromanti Alver: världens sämsta soldater?

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
...och Tiraker.

För att inte nämna fördelen med Tirakernas giriga anda. Ge dem lite silver vid expansionstider så massanfaller en stam den närliggande dvärgafästningen.

/Pengar+Tiraker=sant/images/icons/wink.gif
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Krille, ta en titt här.

Jag menar, det verkar vara ganska delade meningar här. Om såväl kvaliteten på alvsoldater som förmågan att ta in andra raser i regementena. Så vi gör väl som vi alltid gör; ropar på Big Man Krille!

/Om alla tänkte som Jonathan så skulle det inte finnas några krig...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Krille, ta en titt här.

*ler* bra ide ropa på Krille...

En tanke är ju att i den moderna krigsföringen så behöver man många SMÅ vapen och några få RIKTIGT stora vapen.. ( många små gevär, pistoler, stridsplan och några få riktigt stora Slagskepp, A-bomber, osv )

Under den gamla tiden så behövdes massor av krigare för att slåss oja men endast ett fåtal av dessa behövde igentligen vara elit..
Allt som kräver är igentligen att de vet hur de ska hålla i vapnet och sen skaffar man skittmånga amatörer och några få experter som håller ens egna i diciplin och dödar fiendens elit krigare.


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Radin

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
144
Location
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Nej, jag tror inte ens Sanari Manpower skulle kunna fixa nå't sånt. Hur skulle det gå till då man oftast har fast yrkesmilitär. När skulle man börja flytta folk - strax innan kriget bryter ut så är det försent. Folk ska flyttas, registeras, inkvarteras o.s.v. Och när allt det är klart så har ändå band knutits då även helt främmande personer med tvivelaktig bakgrund kan bli din bäste sidekick om ni har en yttre fiende att spöa upp.

Radin
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: ...och Tiraker.

Du skämtar eller hur? Alver hyr tiraker? För att anfalla dvärgar?

Hoppas du skämtar.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Krille, ta en titt här.

Nu är det så att alverna och dvärgarna ÄR elit och att den mänskliga styrkan bara är kanonmat (om det finns någon), därför tror jag att människorna är tillräckligt smarta för att fatta att de bara dör om de ger sig in i striden.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Radin

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
144
Location
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Håller med hatten här.

Antal gör fruktansvärt mycker mer än skicklighet. Ex:
Varför hyra 100 cirefaliska stormmästare i fullt Gordpansar och långyxor för en vecka när du för samma pris kan få 560 soldater med långbågar, bågfodral, rustning i härdat läder (täcker: 2-7,10-11,14-15,19-20,23-24), marschutrustning (packning, kläder, mat, tält), 72 pilar i tre koger, reservsträngar och den vanliga stridskonsten Bågträning för samma tid.
I ett fältslag gör dessa bågskyttar nåldynor av de cirefaliska bärsärkarna. Jag har kollat med fältslagsreglerna.

Radin
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Den Mänskliga IQ

*skrattar* uj du har en HÖG tilltro till den mänskliga IQ.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: silversurfan
Nu är det så att alverna och dvärgarna ÄR elit och att den mänskliga styrkan bara är kanonmat (om det finns någon), därför tror jag att människorna är tillräckligt smarta för att fatta att de bara dör om de ger sig in i striden.
<p><hr></blockquote><p>Historien har bevisat att risken att dö inte har hindrat folk att ge sig ut i krig..
Även om det är uppenbart att man själv tillhör fotfolket och eliten i sina rustningar/hästar/stridshelikoptrar har mindre chans att dö än fotsoldater så finns det ett stort behov av fotsoldater i varje arme..

Tänk själv NU TIDA förhållande som Infanteri i vilken arme som helst utgör du en måltavla för samtliga av fiendens värsta vapen de kan bomba C stridsmedel, brandbomber, minor du är som soldat är ständigt jagad av fiendens Helikoptrar, Stridsvagnar och flygplan.
På grund alla risker måste man bära med sig lätt packning man kan inte förvänta sig förstärkning eller nya föråd allt förofta och infanteri soldater måste klara sig på nödföråd och natur tillgångar.

Men trots det så hittar armen ständigt folk som frivilligt VILL bli Infanteri HUR ointeligenta är inte människor..

Själv vet jag detta hemska och ändå OM OM vi i norr skulle stå inför en fiende värd att kämpa EMOT ( EU, 08,/images/icons/cool.gif Ryssar, Tyskar, Jänkare, osv ) så skulle jag dra mitt strå till stacken som fotsoldat någon stans i norrlands urskogar jagad av LeFI och ständigt hungrig..

Problemet är att du inte förstår HUR majoriteten av män i åldrarna 12 till 60 tänker.
DE tänker: "Äää okej många dör men några överlever och jag tvivlar på att jag är en av de som dör"
Eller så tänker de: "Okej jag har kanske 25% chans att överleva men jag får lön och min familj kan få chansen att leva i en bättre värd och någon måste göra det så varför inte JAG"
Eller så tänker de helt enkelt: "Bara jag dödar fler fiender än som dödar mig så struntar jag i om jag lever eller dör"
Eller en helt enkelt: "Jag flytt int, De få va nog Nu, dö ja så dö jag lever jag så lever ja, jämna plågor hur man än gör så vafö int, Bara man int ger upp så vinner man även om man dör, Nu är man ganska sur bäst ni passar er" ( Djup insikt i sitt eget inre av hatten. Nu är man ganska sur bäst ni passar er = Norrlänskt bärsärka krigsrop )

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Om man sköter förberedelserna så att ingen känner en annan i plutonen så har man ju säkrat allt, både inåtvändningstabellen och Lagen om Liv.

Om man sköter förberedelsena så, så har man misslyckats, meningen är att man skall känna varandra och känna samhörighet med varandra, vara beredda att offra sig för varandra.

Sedan tror jag inte man kan dra praraleller mellan människors inbördes utnyttjande av legosoldater och alvers och dvärgars dito. Det är ju andra raser. Älgar och rådjur.

Själv har jag svårt att se den stolte alvkrigaren stå och ge order till en hoper bönder med högrepar. "Hörrni, jag vet att ni vill göra åker av vår skog, men här har ni lite pengar så slår ni ihjäl de andra som också vill asfaltera den."

Jag ser det inte hända bara.

-roblin-
 

Radin

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
144
Location
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Bärsärkarstridsrop.

"Nu är man ganska sur bäst ni passar er"

Tror du man kan skapa en barbar med lite norrländsk "no stress" inställning och i den första striden:
SL: Vad gör du?
Spelare: Jag slår för Stridsvråla för att injuta respekt och sen anfalla med Bärsärk.
SL: OK. Du vrålar som en björn och...
Spelare: Det sa jag aldrig.
SL: Va?
Spelare: Jag vrålar "Nu är man ganska sur bäst ni passar er" SEN anfaller jag i bärsärk.
SL: !

Radin
 
Top