Nekromanti Alver: världens sämsta soldater?

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Har någon tagit i beräkningen att i ett krig så dör massor av vänner och att det är psykiskt påfrestande? Detta är något som gäller hundrafalt i en arme av alver då den alviska mentaliteten gör att under ett enda fältslag som går dåligt för alverna gör att hela hären blir inåtvända eller lidande. Fattar ni vilka problem en härförare får i sådana omständigheter. Sedan om han blir inåtvänd... Halva hären stormar mot fienden för att hämnas och andra hälften bara står och glor ut i luften utan att bry sig om något.

Har ni på neogames tänkt på det? Eller någon annan för den delen?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag tror alverna väntar med att bli inåtvända tills efter kriget. Det tror iallafall jag ja...

/Boboliwsy
 

Russin

Veteran
Joined
29 Dec 2000
Messages
2
Location
Borås
Nej jag håller inte med. Jag tror att Alverna bara blir arga. inåtvända blir de efter striden. Det är no lagen om liv som är det viktigaste just i den striden.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Jag tror att Alverna bara blir arga. inåtvända blir de efter striden.</I>

Hur länge efter? Det brukar finnas rätt mycket praktiskt jobb som <I>måste</I> göras efter ett slag också.

--
Åke
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Behöver du upprepa Boboliwsys inlägg?
Du höll ju visst med, eller var det Silversurfan du inte höll med?

//Frixeray - Hoppas att ingen råkade ut för trollen nu så här i början av maj... /images/icons/wink.gif
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Men dom får väl skicka barnsoldater som inte är så högt på mentalitetstabellen.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 
G

Guest

Guest
och vi vet juh hur vanliga alviska barn är...

Mvh h[-å]
 
G

Guest

Guest
och vi vet juh hur vanliga alviska barn är...

Mvh h[-å]
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Deppgothar alver

Efter ett skag då det med all säkerhet blir deppiga och inåtvända så förvandlas de till mörka deppgothare.
Då kan de sitta i sina mörka rum och sörja, lyssna på sisters och säga "DIE ANGST, DIE ANGST" samtidigt som de målar Gigerliknande tavlor och sminkar sig med kajal.

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag tror till fullo att stora delar av Alvernas och Dvärgarnas Arme utgörs av mänskliga legosoldater som de hyr för att vinna krigen...

Både Alver coh Dvärgar är snuskigt rika och kan lätt hyra en arme av giriga cirfalier eller andra människor som kan dunka skiten ur deras fiender..
Allt som sen behövs är några få alvsiska/dvärgiska befäl och enheter bland hyrsoldaterna..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

momo

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
5
Location
Höör skåne sverige
Det var en rätt bra fråga men jag tror inte att jag kan ge något svar på det men det visar ju bara att det var en bra frråga för dom bästa frågorna fins det inga svar på.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Tänk inte på alver som helt annorlunda nu. De är ju nästan som människorna. Bara extremare. Men om ni föreställer er detta; polisraid mot knarkhuset. En polis dör, massa fiender dör... Du mår illa av det.

Ett krig rasar. En vän dör, massa fiender dör. På något vis så blir värdet mindre. Just för att det bara är en i mängden.

Och i ett krig så känner man ju inte alla man slåss med. Om man sköter förberedelserna så att ingen känner en annan i plutonen så har man ju säkrat allt, både inåtvändningstabellen och Lagen om Liv.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Det står ingenstans att alver skulle hyra människor. Deras heder hindrar dem eller nått. Sedan finns det nog inte så många legosoldater i människorikerna. De stora krigen brukar vanligtvis inehålla hundratusentals krigare i båda leden och det är bara alver och dvärgar.

"Detta är personligt" Citat från alvledaren cerowin i det första stora kriget. (kom precis på det)

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Det skulle ta hären flera veckor att fixa soldater som inte känner varandra. Under tiden kanske vänskapsband knyts...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Prat Surfarn Hyra soldater ÄR okej

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: silversurfan

Det står ingenstans att alver skulle hyra människor. Deras heder hindrar dem eller nått. Sedan finns det nog inte så många legosoldater i människorikerna. De stora krigen brukar vanligtvis inehålla hundratusentals krigare i båda leden och det är bara alver och dvärgar.<p><hr></blockquote><p>Jag skulle tro att det finns FLER människor än det finns Alver eller Dvärgar..
Dessutom LÄS snälla läs vad jag har skrivit inte vad DU tror..
Jag sa inte att kriget utkämpades enbart AV hyrsoldater utan att stora delar AV armen utgjordes AV hyrsoldater.

Det är inte så främnade om man studerar historia och mycket trovärdigt med tanke på både alvernas och Dvärgarnas kultur så är det extremt trovärdigt att de skulle använda sig av sådana krigare för att bättre på sina egna chanser.
Dessutom ingenstans i Alver står det att Alver inte kan använda sig av hyrsoldater.
Det står att de ser krig personligt att de anser att heder och att själv vara krigare väldigt viktigt men ingen stans står det att DE INTE använder sig av hyrsoldater..
OM man jämför med andra kulturer som Japaner och Kina så har de haft hyrsoldater..
Kineserna hyrde in Mongoliska krigare för att hjälpa dom emot andra Mongoler.
Japanska Samurajer slogs sida vid sida med hyrsoldater..

SÅ om de kulturerna som föraktade krigare som slogs för pengar inte lojalitet kunde använda sig av hyrsoldater så fattar jag inte varför Alver eller Dvärgar inte ska kunna göra det..


<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> "Detta är personligt" Citat från alvledaren cerowin i det första stora kriget. (kom precis på det)<p><hr></blockquote><p>Jag kan förstå att du just kom på det...
Vart står citatet ? sida tack.. Har läst igenom Alver från pärm till pärm utan att hitta detta citat...


"I begynnelsen skapade människan Gud"
[/citat]

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Prat Surfarn Hyra soldater ÄR okej

Nog för att det finns mer människor men bara 1% har vapenutbildning och ännu mindre är legoslodater. Alverna och dvärgarna har över 10% vapentränade soldater (minst) och är förbaskat många de också. Legoslodaterna är kanske 10% av hären om alverna verkligen har fixat dem. Vilket jag inte tror även om det inte står någonstans så står det överallt hos de andra kulturerna. Det brukar stå om de använder sig av legosoldater och hur ofta. Men det står inget om det i alverna så därför har de troligtvis inga. Skulle de släppa in legosoldater i alvskogarna eller i dvärgfästena? Det tror jag knappast.

Som sagt, jag kom på citatet. Nötöra.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: soldat lektioner

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: silversurfan
Nog för att det finns mer människor men bara 1% har vapenutbildning och ännu mindre är legoslodater. Alverna och dvärgarna har över 10% vapentränade soldater (minst) och är förbaskat många de också. Legoslodaterna är kanske 10% av hären om alverna verkligen har fixat dem. <p><hr></blockquote><p>SÅ historisk kan vi bevisa att många av de så kallade Legosoldaterna enda erfarenhet av vapen var den de lärde sig i stridsfältet...
Exempel kan tas från våra svenska armer under något av alla de krig ( tror det var 30 åriga kriget ) Då en soldat som överlevde beskriv den träningen han hade fått INNAN han skickades iväg för att slåss..
Befälet visade dom HUR man laddade geväret och hur man höll svärdet de fick prova att skjuta två gånger och ladda två gånger sen resten av dagen gick till att lära sig hur man marcherar i takt och rengör vapen.
Sen raka vägen till fronten för att OM de hade tur överleva..

Finns gott om unga män som tror sig kunna använda ett vapen allt vad en smart Alv eller Dvärg behöver göra är att hyra honom ge han ett svärd och hoppas att han dödar åtminstonde EN fiende innan han dör...
Dessutom siffrona gäller mänskliga kulturer UNDER fredtid...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vilket jag inte tror även om det inte står någonstans så står det överallt hos de andra kulturerna. Det brukar
stå om de använder sig av legosoldater och hur ofta. Men det står inget om det i alverna så därför har de troligtvis inga. Skulle de släppa in legosoldater i alvskogarna eller i dvärgfästena? Det tror jag knappast. <p><hr></blockquote><p>Meningen ÄR att alverna ska få legosoldaterna att anfalla dvärgarna fästen så de behöver inte släppa in dom i Alv skogarna..
Och om skogarna belägras så varför inte släppa in hyrsoldaterna till de yttre delarna av alvskogarna finns flera alvstäder i Sanarie skogarna där både Alver och en minoritet av mäniskor bor ( kanske en gammal rest av soldat garnitioner )

Dvärgarna å andra sidan behöver inte släppa in hyrsoldater i sina fästen för där har de NOG med krigare vad de därimot behöver och troligen använder hyr soldater till är som en Offensiv styrka som leder attacken emot fiendens fästen och styrkor..

(Lägg märke till att det är skillnad STOR skillnad på den offensiva och defensiva styrkan hela dvärgarnas arme struktur i fästet är uppbyggd runt en defensiv försvar av fästet och ej en offensiv arme. I ett krig behöver man både en offensiv och deffensiv styrka men inget säger att dessa inte kan utgöras av hyrsoldater och några få egna elit styrkor )


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top