Nekromanti Alternity: StarCraft

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,659
Location
Uppsala
Jag tänkte att folk skulle rescensera denna produkt. Själv skriver jag vad jag tycker :

Ok. Det kan låta en aning tafatt att spendera 200 spänn på en låda bara för att det står "StarCraft" på den. Men eftersom dataspelet, med tillägg, var en riktig höjdare var jag tvungen.

I slutändan måste jag säga följande: Det är rent ut sagt skräp. Spelsystemet är snabbt och enkelt o sv men det eftersom världen bara tillägnas en halv A5 så är det inte direkt för intressant informations skull man kan köpa det. Med några ändringar går det att använda som ett snabbt kvällspel när alla är trötta på att vara seriösa. Det lyser "köp vårt Alternity" om det.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
StarCraft är en problemgrej. Boxen i fråga är menad som en introduktion till Alternity (ungefär som "The D&D Adventure game"-boxen), och från början var det meningen att de även skulle göra en "riktig" såsbok med StarCraft till Alternity, men eftersom de lade ner Alternity bidde det inget med det.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Min gode man. Du har rätt till en egen åsikt. Men andra kan gilla det ändå. (figge tycker så)

jag gillar ´kanske inte systemet så mycket men det är ändå lite speciellt... det är ju starcraft.

Douggie
--
<Plats för korkat och onödigt citat>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Douggie har rätt

Det är klart att Starcraft är coolt. Den som inte tycker det kan skicka sin adress och sitt telefon nummer till adressen urchin@buzon.as. Då vet jag nämligen var ni bor och kan komma och få er på andra tankar.

Det som inte dödar det härdar.
--
Yassilus
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,659
Location
Uppsala
Re: Douggie har rätt

StarCraft är måhända "coolt", men det är StarCraft och inte någon lusig Alternity box med knapphändigt innehåll. Den setting som används i StarCraft är helt fantastisk, men den går inte ut på att "bara ha ihjäl zergs". Det handlar istället om en mycket djupnyanserad konflikt som alla de vilka har spelat både grundspelet och Brood War tillbehöret följt med stort intresse... DÄRFÖR tycker jag inte om Alternity: StarCraft.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Zergerna kommer!!!

Hoppas den stora zergguden kommer och tar dig. *fniss*

Det som inte dödar det härdar.
--
Yassilus
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Precis

Allt det du säger stämmer, läs gärna instruktionsböckerna där står det om både Protoss och Zergs skapelse. De skapades av samma person (läs om ni inte tror mig).

Så det så!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,659
Location
Uppsala
Re: Zergerna kommer!!!

Overmind har dött.... en varelse utan något annat än instinkter bryr sig heller inte om religion.
 
Top