Jag har funderingar på att pröva på Exalted i min spelgrupp (för settingens skull), men har stött på ett allvarligt problem: reglerna. White Wolfs "tio miljoner specialförmågor för varje typ av karaktär - med individuella regler för var och en!"-koncept fungerar helt enkelt inte när många av spelarna har brist på tid (eller svårt att prioritera viktiga saker som rollspel
) eller helt enkelt inte gillar att plugga regler. Jag själv tillhör båda grupperna.
Så jag letar efter ett alternativt system som är hyfsat regellätt och samtidigt fungerar med spelets premiss - det här inlägget beskriver vad jag är ute efter (stycke två, speciellt delen om passionerna).
Systemet ska helst vara gratis eller billigt och lättillgängligt, och gärna tillräckligt tradspeligt för att mina mer trångsynta spelare ska känna sig hemma, men jag är öppen för alla passande förslag.

Så jag letar efter ett alternativt system som är hyfsat regellätt och samtidigt fungerar med spelets premiss - det här inlägget beskriver vad jag är ute efter (stycke två, speciellt delen om passionerna).
Systemet ska helst vara gratis eller billigt och lättillgängligt, och gärna tillräckligt tradspeligt för att mina mer trångsynta spelare ska känna sig hemma, men jag är öppen för alla passande förslag.