Hur bra tycker du är "alldeles för bra"? Vid skapandet av våra RP brukar vi sätta övre gränsen för hur bra färdighetsvärde (minns inte vad det heter i Eon/images/icons/blush.gif) man får ha till 15. Det må låta högt, men grejen är att det är så förbenat lätt att misslyckas och fumla med Eons system att 15 i princip innebär att man är ganska hyfsad på något, inte att man är asbra. Om man roar sig med att göra normalsvåra saker (OB3t6) hela tiden behöver man ha minst 12 (jaja, 11.25=) i en färdighet för att lyckas mer än man misslyckas, vilket man ju minst borde kunna förvänta sig av någon som har ett visst yrke. Inte f-n misslyckas t.ex. en yrkessnickare med en normal arbetsuppgift 50% av gångerna! Vill man sedan i spelet göra något som är mer än normalsvårt behöver man nästan ha högre (eller lägre) makter på sin sida för att överleva/lyckas. Därför skulle t.ex. en halvering av antalet enheter (som föreslås nedan) göra rollpersonerna patetiskt dåliga, IMHO givetvis. Det är, återigen enligt min åsikt, inte heller kul att misslyckas konstant när man spelar.
Jag tror att när du spelat första gången så kommer du att märka att värden som kanske verkar höga inte egentligen innebär att karaktären är så otroligt bra. Jag kan ha fel givetvis, det har hänt förr. Någon gång. Rätt sällan. Knappt aldrig när jag tänker efter.../images/icons/wink.gif
Melius frangi quam flecti