Jag känner jag lever i landet upp-och-ner. Jag har ett intresse, alkohol. Men det är ganska trist att dricka själv så jag har en del vänner jag bjuder in för att umgås med över en BiB eller två, men de insisterar på det här rollspelandet vid bordet. Det är väl ok, jag kan leva med det och jag har väl fått axla rollen som SL för det mesta men det betyder ju att de är rätt beroende av mig så jag får ju alltid sällskap nu för tiden i alla fall.
Mitt problem är dock att mina dryckeskamrater ändrar sin personlighet och ofta tappar de fattningen helt vid mitt dryckesbord; de insisterar på att de ska kasta magiska trollformler eller hugga folk med sitt bredsvärd eller så smider de planer på att stjäla drakskatter, de står upp och bråkar med tärningar som lagt sig fel, osv. Helt sjukt hur vissa beter sig efter några timmars spelande…
Hur mycket anser ni som är insatta i det här att jag ska tåla? Är det en timme aktivt rollspelande, 4-5 under en kväll, eller ska jag acceptera att vi kör hela natten? Var drar ni gränsen? Jag har liksom en fylla att underhålla men det är ju trevligt att slippa sitta själv.