Ah, det var jag som var helt borta, får be om ursäkt för det
Du tog alltså helt enkelt och löste problemet med de fysikaliska förändringarna genom att införa ett alternativt begrepp medan jag inte tittade?
Ok, då ska vi försöka sammanfatta det här (så kan du förklara om jag har missuppfattat något sedan).
Vibration: det som ger en essens fysikaliska egenskaper
Resonansriktning: det som definierar vad för en fysikalisk egenskap vibrationen ger
Resonansnivå: det som definierar hur resonansriktningen uttrycker sig (har alltid svårt att formulera det där, men jag antar att du ändå vet vad begreppet betyder vid det här laget?

)
Instabilitet (så vi slipper en negativ skala): det som definierar hur benägna resonansnivåerna är att förändras.
Corrento: (ok, nu blev jag osäker, så det här kommer säkert att gå åt skogen... men jag gör ett trevande försök ändå) det som definierar den temporära förändring av resonansnivåerna som kan iakttas vid värmeförändringar.
Dvs. instabilitet är ett mått på kemisk reaktivitet, corrento på var substansen ligger på värme/nivå-skalan. Corrento kan alltså enkelt negeras genom en motsatt värmeförändring, medan den förändring som kommer sig av en hög instabilitet är permanent såtillvida man inte utför en liknande process med motsatt effekt (precis som varaktigheterna temporär/provisorisk vs. permanent när vi talar om magi).
Har jag fått saker rätt nu?
(gällande latinet) Ah, borde jag ju ha förstått

Har ju till och med ett engelsk-latinsk ordbok på datorn...