Nekromanti Aliensfundering

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Läs Aliens Years..

Stod det någonting om att aliensarna saknade överlevnadsdrifter?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Primitivt Motiv förlag var VADSLAGNING

<I>Hört talas om korstågen nån gång ;)</I>

Och på vilket sätt gav korsfararna upp allt för sin religiösa övertygelse? Tvärtom försökte de *erövra* Jerusalem och en massa andra platser. Erövra, tillskansa sig, <B>få</B>. Dessutom trodde de att deras korståg skulle ge dem en högre status både i Guds och i deras medmänniskors ögon, och sånt kan vara jäkligt bra att ha när man vill överleva.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Primitivt Motiv förlag var VADSLAGNING

<I>Öhh... är det speciellt sannolikt att en utomjordisk ras plötsligt skulle starta krig med människorna? :)</I>

Det är skillnad. Den lilla sannolikheten att en utomjordisk ras skulle starta krig med människor beror på att det är jävligt *svårt* att göra det och tjäna på det. Den otroligt lilla sannolikheten att en hel art skulle begå kollektivt självmord beror inte på svårigheten att genomföra det (självmord är inte särskilt svårt när allt kommer omkring), uatn den otroligt lilla sannolikheten att någon art i universum skulle *vilja* göra det.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Suck...

Med tanke på den hetsiga tonen verkar det som att alla tycks ha missuppfattat mitt försök till skämt så jag drar mej ur den här diskussionen.

/Jon
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
HJILP!

Aj! Ursäkta om du tog illa upp!

Jag förstår dock inte vari skämtet skulle ligga.

PS: Kan någon hjälpa mig att bli av med det där jobbiga "dock". Det låter fruktansvärt högtravande och pretentiöst. Har nån ett bra alternativ?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Räddare i nöden

Jag anskyr också dock. Jag har en enkel lösning: Skriv inte dock /images/icons/smile.gif. Ibland får man stuva om lite i ordflödet men ordet dock behövs (dock /images/icons/wink.gif) nästan aldrig.

Jag förstår dock inte vari skämtet skulle ligga.

blir utan dock:

Jag förstår inte vari skämtet skulle ligga.

I exemplet ovan skulle du även kunna ha använt "ändå" eller "trots din förklaring".

/Kalil
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dnalor, du måste komma ihåg: Dom är ju inte människor..



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
ouch.

NT va? (Ville inte skriva det i rubriken, såg fult ut.. Hehe.. jag är OND!)



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ja! *rodnar*

Tack för berömet....



Hattens huvud blir stor som en ballong..
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ja! *rodnar*

Den är flexibel och anpassar sig kring mitt upplåsta huvud tyvär får den utseendet av en misshand svamp liket gör att stackars hatten ett kortag blir tvungen att kalla sig svampen och bli utskrattad och allteftersom folk hånar svamper börjar huvudet att minska i upplås volym och återfår sitt normla guda liknande utseende och hatten kan åter igen stolt kalla sig hatten_jc nu när hatten sitter som den ska på huvudet..
 

Eldorin

Veteran
Joined
24 Nov 2000
Messages
81
Location
Trollhättan.
Re: Fast jag vet inte...

Kristna tror INTE att jorden är 6000 år gammal. En del tror kanske ordagrant att jorden skapades på 6 dagar, men de är ju undantag. Gå tillbaka 1900 år och det fanns självklart massor Kristna som trodde på det och även en heldel fram till idag.
Evolution kan väl inte vara djävulens verk? han bryter ju ner.
Koranen (Islamsk heliga skrift) Tillåter självklart inte hustrumord. Vad som den fruktansvärda individen, (som i din skrivelse, råkade vara Muslim) gjort är en fruktansvärd handling vilket nog inte räcker med livstids tvagning att göra sig fri mot.
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: Primitivt Motiv förlag var VADSLAGNING

En snabbare och knasigare sak vore tärningsspel på liv eller död. en t6 var, högst nummer vinner.

Douggie
 
Top