Nekromanti Aliens!!!

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
I've heard that we looked like fish back in the times when we climbed the trees. We were treeclimbing fish!

And then we jumped down, and as we landed our eyes slid forward (downward that is, as we landed with our faces looking down. That is: not looking down as such, but at least the faces we were to get were facing the earth we landed on).

You see (!): our fishy eyes were all wishy-washy by tumbling around so much, so they could not stand the pressure of landing. And the wishy-washyness of it all is the reason we jumped down in the first place: we could not stand the bloo.. fu..... branches waving about making us dizzy (that is: those of us who left the trees could not stand this. Some of "us" stayed (that is: they're not one of "us" any more, more like some kind of "them", apes you know), having better bowels, and were quite happy with the continuous grooming, waving and tight sitting on powerful branches).

And so we jumped down, and everything got better...

Not so! We left our true environment (snivvel... fish was always meant to climb in trees... snivvel more), and still haven't adapted to our new one (in fact we try to adapt the environment to us, and we're damn good at it too. Soon both us and "our" enviroment will be equally misadapted).

Oh fishy-fishy me!

Anyway: aliens we are!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Har du skrivit det där ska du ha en eloge. Om du hittat och pejstat det, ja, det är koolt. Tyvärr förstår jag inte vad det har med rollspel att göra..

Om du tänker övergå till att skriva på engelska tror jag nog att jag kommer ha lättare att förstå dig än när du skriver på norska. :gremwink:

Kommer det diskussionsunderlag, eller ska vi låta tråden dö?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Har du skrivit det där ska du ha en eloge. Om du hittat och pejstat det, ja, det är koolt. Tyvärr förstår jag inte vad det har med rollspel att göra..
Håller med. Ballt, men lite mer sammanhang hade varit klargörande.

Om du tänker övergå till att skriva på engelska tror jag nog att jag kommer ha lättare att förstå dig än när du skriver på norska.
Håller med här också. Jag förstår norskan skapligt, men engelskan flyter för mig. Självklart får Tomas (och andra norrmän och danskar (fast inte finnar :gremwink:)) skriva på sitt eget språk, men om det är likgiltigt för er så är engelskan lättare och ger därför antagligen er bättre respons.
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
All aliens speak Norwegian!!!

Skriver på engelsk på forumene "RPGnet Forums" og "The Forge", og på sci-fi forumet her. Liker bedre å skrive på norsk, så jeg fortsetter nok med det.

Jeg har venner i Stockholm, med svenske barn på 6-14 år, og de forstår meg utmerket.

Dere er sannsynligvis bare uvant med å anstrenge dere intellektuelt. Så dere får skjerpe dere. Det er egentlig ikke veldig vanskelig å forstå norsk, når man allerede snakker svensk.

:gremtongue:

PS: innlegget om "aliens" ble først postet i en amerikansk diskusjon om aliens, men det var nok litt off topic...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Dere er sannsynligvis bare uvant med å anstrenge dere intellektuelt. Så dere får skjerpe dere. Det er egentlig ikke veldig vanskelig å forstå norsk, når man allerede snakker svensk.
Nejdå, det är inte svårt. Man kan tappa lite skärpa ibland när man inte förstår ett ord eller de värden det bär med sig, man får tänka lite mer, men visst går det.

För mig är det, även om det är läsbart, sjättehandsalternativet, efter skånska, svenska, engelska, amerikansk engelska och danska. No problem.

Anledningen till min kommentar var att jag hört kommentarer (i annat sammanhang) från folk som inte bryr sig om att läsa inlägg på norska och danska. Their loss, men tråkigt för författaren.
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
Troberg skrev:
Anledningen till min kommentar var att jag hört kommentarer (i annat sammanhang) från folk som inte bryr sig om att läsa inlägg på norska och danska. Their loss, men tråkigt för författaren.

Ja, det er de som går glipp av noe. Dette gjelder stort sett alle som ikke anstrenger seg for å vinne innsikt; de går glipp av noe.

Nei, det er ikke trist for meg. Jeg får svar fra folk som er engasjert og har noe å si. De mest toneangivende røstene på dette nettstedet svarer ofte på det jeg skriver, og det tar jeg som et kompliment.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Jeg får svar fra folk som er engasjert og har noe å si. De mest toneangivende røstene på dette nettstedet svarer ofte på det jeg skriver, og det tar jeg som et kompliment.
Du glömde mig! Jag svarar också!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Re: www.troberg.nu [way Off Topic]

Dette nettstedet heter egentlig www.troberg.nu, ikke sant?
Nej. Tala inte om det för någon, men egentligen så finns jag inte. Jag är bara Krilles extraanvändare, precis som Rising. Han har registrerat flera användare för att kunna få många inlägg genom att ha ändlösa diskussioner med sig själv.
 
Top